Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Opleiding

Verhoog je efficiëntie met Office365

Digitalisering, IT & Technologie

Verhoog je efficiëntie met het juiste gebruik van Office365-tools. Je gaat in deze opleiding aan de slag met cases die jij en andere deelnemers meebrengen en leert voor verschillende taken de meest geschikte Microsoft-toepassing te gebruiken. Sommige zijn je welbekend, anderen ken je niet of minder. Als de oplossing niet gevonden wordt binnen Office, kunnen we ook eens verder kijken hoe de efficiëntie verhoogd kan worden buiten Office.

De perfecte opleiding om je Office-kennis bij te schaven en je efficiëntie te verhogen!

Wat haal je uit deze opleiding?

  • Je leert welke mogelijkheden Office/Microsoft365 allemaal biedt,
  • Je gaat inzichten krijgen welke onderdelen nuttig zijn voor jouw situatie, ook welke niet,
  • Je leert afwegen in welke domeinen je er gebruik van gaat maken, in welke niet,
  • Je hebt een zicht op een correcte inrichting (instelling) van de tools binnen jouw dagelijks werk,
  • Een aantal probleemstellingen zullen, specifiek voor jouw werking, van een oplossing voorzien worden.
Programma
  • Introductie: een overzicht van wat Office365 en Microsoft365 te bieden heeft
  • Even inzoomen op Sharepoint, Planner en Teams
    • Sharepoint – do’s en don’ts – hoe correct gebruiken
    • Planner – do’s en don’ts – hoe correct gebruiken
    • Het gecombineerd werken tussen Sharepoint, Planner, Teams,...
  • Praktijkcases – oplossingsgericht verwerken van gekende probleemstellingen
    • Van de docent
      • Vergaderingen efficiënt organiseren en structureren (zonder agenda of verslag)
      • Structuur brengen in de planning (plannen, opvolgen, taken toekennen,...)
      • Projecten opvolgen over ploegen heen
      • Offertes efficiënt beheren en opvolgen
      • Documenten samen bewerken – van klad tot bezorging aan de klant
    • Van de deelnemers
      • Cases kunnen bij inschrijving ingediend worden
  • Een aantal onbekende/onbeminde programma’s die je moet leren kennen
Doelgroep en voorkennis
  • KMO bedrijfsleider
  • Administratie (HR, planning, sales, financieel,…)

Voorkennis:

  • Algemene IT-kennis is vereist (Excel, Word, Windows Verkenner, mail,…)
  • Reeds werken met Office365 is een voordeel (geen vereiste)
  • Reeds werken met Sharepoint, Teams, Planner,… is een voordeel (geen vereiste)

Lesgever

Erwin Tips is medezaakvoerder van IT-bedrijf Aarixa.

Met 30 jaar ervaring als consultant (van softwareontwikkelaar over business analist tot projectmanager) heeft hij ervaring me zich inwerken in de bedrijfsprocessen van klanten zoals UHasselt, Fluxys, Profel, BPost, De Lijn, Kind & Gezin, de Vlaamse Overheid…

Subsidie via kmo-portefeuille

Aanvragen kunnen tot uiterlijk 2 weken na start van de opleiding aanvaard worden. Bekijk hier de voorwaarden.

  • Registratienummer DV.O110450
  • Thema: Digitalisering
  • Indien je beroep doet op de KMO-portefeuille, dien je na ontvangst van de factuur de btw op het volledige bedrag te storten aan Voka KvK Vlaams-Brabant en via de kmo-portefeuille applicatie jouw goedkeuring voor ‘betaling van de dienstverlener’ te geven.

 

 

Met de steun van

Contactpersoon

Laurens Vanbets

Adviseur Digitalisatie & Innovatie

Adres

Voka - KvK Vlaams-Brabant kantoor Leuven
Tiensevest 170
3000 Leuven

Wanneer

Prijs

  • Voka-lid: €285
  • Niet-lid: €430

(excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Lees hier onze annulatievoorwaarden.

Proximus
Dyls februari2024