Skip to main content
  • Activiteiten
  • Uw kmo bevat een schat aan data. Hoe zet u die aan het werk?

Uw kmo bevat een schat aan data. Hoe zet u die aan het werk?

De toename van data heeft een enorme impuls gegeven aan de mogelijkheden voor analyse van klantgedrag. Hierdoor kunnen betere marketingstrategieën worden ontwikkeld. Daarnaast verwachten klanten en prospects steeds meer een persoonlijke benadering. Leer hoe je data aan het werk zet voor uw kmo in deze opleiding.

Sessie 1: start van jouw data journey: begin klein, eindig groot

Ben je nu een kleine of grote kmo? Een ding is zeker, binnen organisaties blijft data een van de meest waardevolle bouwstenen. De intrinsieke waarde van data en hoe je deze inzet, bepaalt voor een groot stuk hoe je jouw klanten aan jouw bedrijf kan binden. Al zeker wanneer je nieuwe potentiële klanten gaat aantrekken. Het bepaalt ook hoe je jezelf positioneert in de markt. Tijdens deze sessie krijg je een beter beeld van het begrip big data. Volgende topics komen hierbij aan bod:

  • Wat houdt een data journey in en welke fases kan je het best doorlopen?
  • Hoe gebruiken bedrijven data als een bouwsteen van hun marketingstrategie?
  • Welke emoties kan je teweegbrengen met data?
  • Hoe matuur is jouw onderneming wanneer het aankomt op het gebruik van data?
  • Op welke datapunten moet je focussen en waarom?
  • Wat is de rol van technologie in heel deze journey?
  • Hoe initieer je een datastrategie?

Sessie 2: bouw je datastrategie uit

Zodra je een strategie en een fundamenteel kader hebt geschept, kan je aan de slag om je strategie verder vorm te geven en toe te passen. Want voor het verzamelen en het verwerken van data kan je op veel verschillende manieren aan de slag. Wat past er binnen jouw organisatie en hoe moet je hiermee omgaan? In deze sessie sta je onder meer stil bij volgende zaken:

  • Stappenplan om data te verzamelen
  • Welke databronnen zijn er aanwezig?
  • Technology vs people vs strategy?
  • First party cookies vs third party cookies en wat is de impact hiervan op jouw datastrategie?
  • GDPR en dataverwerking
  • Hoe jouw datastrategie verrijken en optimaliseren?

Sessie 3: pas je datastrategie toe

De twee vorige sessies hebben je duidelijk gemaakt wat de fundamenten zijn van een datastrategie en welke stappen je best kan doorlopen om die uit te bouwen en te verrijken. Aan de hand hiervan heb je nu een duidelijk beeld van je belangrijkste uitdagingen. Tijdens deze sessie sta je stil bij hoe je die best kan aanpakken. Je zoomt ook verder in op:

  • Samenvatting van de gehele data journey
  • Delen van ervaringen, uitdagingen en successen
  • Extra tips & tricks
  • Next steps

 

Contactpersoon

Laura Govaerts

Coördinator innovatie en digitale transformatie

Adres

Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

550 euro (excl. 21 % btw) voor de drie modules.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Gosselin
Welt white paper
CapitalAtWork
Customer Collective
Deloitte
De Ridder
facilicom
GSJ Advocaten
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
SD  Worx
Tormans