Skip to main content

Telefonisch debiteurenbeheer

  • Online

Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven, zeker in crisistijd. De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn …  Correct reageren op al deze ‘argumenten’ is niet altijd evident.

Tijdens deze opleiding schetsen we het belang van goed betaalgedrag en nadien gaan we op een zeer praktijkgerichte manier aan de slag. We verpakken het financiële doel in een commercieel, klantvriendelijk kleedje. Gevolg: jouw klant betaalt én wil klant blijven. Vaak realiseert hij nog meer omzet dan voordien. 

Inhoud

Telefonisch invorderen, hoe doe je dat? 

  • Outbound en inbound
  • Inhoudelijk (de diverse stappen) 
  • Vormelijk (stem, correct taalgebruik,  juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, …)
  • Diverse onderhandelingstechnieken
  • Oefeningen

Hoe stel je de klant centraal?

  • Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
  • Empathie
  • Actief luisteren (‘ANNA’ , ‘NIVEA’); Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
  • Human2Human  
  • Actie – en reactieoefeningen 

 Klantvriendelijk invorderen

  • Hoe omgaan met crisissituaties? 
  • Hoe omgaan met klanten die zich lastig gedragen?
  • Hoe omgaan met persoonlijke aanvallen?
  • Hoe positief formuleren? (ook bij negatieve boodschappen) 

Didactische aanpak

Het wordt een interactieve training waarbij we diverse policies en werkwijzen bespreken. De combinatie van theorie en praktijk met eenvoudige handvaten zodat de inhoud zeker blijft plakken.

Praktisch

  • De sessie gaat online door. Om deel te nemen, heb je enkel een goede internetverbinding nodig.
  • Interactiviteit is gegarandeerd, al jouw vragen kan je stellen via Q&A of chat.
  • De concrete link om deel te nemen, ontvang je op vrijdag 29 april.
  • Aanmelden kan vanaf 13.20u.

Doelgroep

Iedereen die begaan is met correct betaalgedrag van klanten

Jouw expert

Marleen Miechielsen, Triple A talent Academy (AAATac).  Marleen verzorgt al meer dan 10 jaar opleidingen voor Voka. Haar door eerdere deelnemers gewaardeerde aanpak is zeer praktijk-, resultaat, en ervaringsgericht!

Interesse in de andere sessies van dit traject? Schrijf je dan in voor het hele traject of één van de volgende 3 sessies: 

Telkens van 13.30u tot 17.00u

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Wanneer

Prijs

Leden:
€180 Excl. BTW

VROEGBOEKKORTING: t.e.m. 28/1 betaal je als Voka lid slechts €162.

Niet-leden:
€270 Excl. BTW

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €180/leden en €270/niet-leden. Indien je inschreef t.e.m. 28 januari is het projectbedrag als lid van Voka  €162. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 3,5 opleidingsuren ingeven.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

KMO-portefeuille

Meer info?

Ontdek onze vacatures!
De nieuwe Kia EV6 nu bij Kia Vermant
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx