Op LinkedIn aanwezig zijn met je bedrijf is al een belangrijke start. Maar wil je echt je sales verhogen, zet je beter in op goede content en zichtbaarheid. En daar zijn handige hulpmiddelen voor, zoals ChatGPT of wat kennis van het online algoritme.
Van salesleads tot employer branding, een goede online-strategie kan jouw bedrijf heel wat opleveren. Met een paar slimme zetten word je in geen tijd een sterk online merk. In deze opleiding gidst LinkedIn-expert Tom Baeten je in vier sessies door de wondere wereld van LinkedIn.
Programma
Sessie 1 - online - Leg de basis voor een perfecte bedrijfspagina met ChatGPT
Bouw een goede bedrijfspagina én zet ChatGPT in om de vindbaarheid van je pagina te verhogen.
- Waarom is LinkedIn belangrijk?
- Welke mogelijkheden zijn interessant voor je bedrijf?
- De essentiële onderdelen van een goede bedrijfspagina
- ChatGPT om jouw teksten te optimaliseren
Sessie 2 – fysiek - Strategische voorbereidingen treffen
Meer uit je online netwerk halen met een goede LinkedIn-strategie: hoe begin je daaraan?
- LinkedIn als employer branding-tool
- Een bedrijfscanvas maken
- Doelgroepbepaling en communicatiestrategie
Sessie 3 – online - killercontent op LinkedIn
Posten met impact: een inleiding tot contentmarketing. Welke posts scoren goed en welke inhoud breng je best? Je leert hoe je je content efficiënt organiseert.
- De ideale contentstrategie
- Hoe bouw je de perfecte post?
- Je doelgroep bereiken én boeien
- Inzicht in het algoritme
Sessie 4 – fysiek - De grote finale: advertenties & lessons learned
- Wat zijn de voor- en nadelen van adverteren op LinkedIn?
- Wanneer doe je het en wat is het effect?
- Samenvatting en learnings uit vorige sessies
- Best practices delen