Skip to main content

Seminarie: Omgaan met klachten en ontevreden klanten

In kritiek zit muziek. Ok, maar hoe gaat u om met ontevreden klanten, en met de druk? Hoe zegt u diplomatiek “nee” zonder uw klant te verliezen? Dit praktisch seminarie met individuele oefeningen zorgt ervoor dat u dat voor uzelf een plaats geeft zonder dat u uw energie én uw klant verliest.

Tijdens dit praktisch seminarie krijgt u handvaten om negatieve emotionele impulsen te beheersen wanneer de klant gaat dreigen of versterkers gaat gebruiken om gelijk te krijgen. Specifiek voor sales- en customer servicemedewerkers die de “moments of pain” willen transformeren in “moments of delight”.

  • Wat is een klacht?
  • De dubbele dimensie van een klacht.
  • De gevaren van slecht klachtenmanagement.
  • Misvattingen over klachten.
  • Wat bepaalt mee of een klant al dan niet klaagt?
  • Hoe verloopt een ideaal klachtenproces?
  • De klant kan op drie manieren reageren bij een klacht.
  • Versterkers die de klant zal gebruiken om zijn klacht kracht bij te zetten.
  • Hoe het moet/niet moet volgens het boekje.
  • Beknopt recept voor het klachtengesprek.
  • Zelf een 'slecht nieuws boodschap' geven.
  • Hoe zegt u diplomatiek “nee”?
  • Hoe omgaan met emoties en stressmanagement.
  • Verhoog uw emotionele intelligentie.
  • Manipulatietechnieken van de klant counteren.
  • Telefoontechnieken en emailberichten behandelen bij klachten.
  • De langetermijnrelatie behouden.

Inschrijven voor dit seminarie kan via deze link. Voor meer info kunt u terecht bij Anouk Andries.

Doelgroep

Iedereen die wel eens moeilijke gesprekken heeft met interne en externe klanten: zowel binnen- als buitendienstmedewerkers en hun leidinggevenden en (solo-)ondernemers.
We houden de groep beperkt tot maximaal 12 personen.

Spreker

Geert Delobelle is zaakvoerder van SalesAtelier en business consultant bij Thomas International Belux. Hij is auteur van drie boeken over sales en bestuurder van verschillende vennootschappen. Maak kennis op www.salesatelier.be.

Contactpersoon

Melissa Bruynsteen

Member Services - Projectassistente

Adres

Voka | Brugge (O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 380 euro
  • Niet-leden: 580 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.

Aantal opleidingsuren: 6

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar anouk.andries@voka.be en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group