Skip to main content

Seminarie: E-recruitment

  • Online

De ideale workshop voor ervaren recruiters die in hun bedrijf een digital talent acquisition strategie willen implementeren.

De vier pijlers waarop een evenwichtige e-recruitment strategie is gebaseerd, worden tijdens dit seminarie uitgebreid toegelicht. Na deze opleiding heeft u een e-recruitment strategie op maat van uw bedrijf en bent u in staat om ze te gaan implementeren. U leert niet alleen wat mogelijk is, maar ook hoe u dit zelf kan uitvoeren. U krijgt een idee van de te verwachten kosten en ROI en u krijgt objectief advies over mogelijke leveranciers.

Wat komt aan bod tijdens dit dagseminarie?

  • De eigen jobsite: Hoe haalt u het maximum uit uw eigen jobsite?
     
  • Vindbaarheid: U mag dan nog een pracht van een website hebben, maar als niemand hem vindt, brengt hij niets op. Hoe zorgt u dat uw vacatures bovenaan komen te staan in Google? Zoekmachine marketing wordt in deze opleiding bevattelijk gemaakt voor mensen zonder technische voorkennis. U leert copywriting van vacatures in functie van SEO en SEA campagnes op te zetten. Ook geven we u heel concrete tips voor hr-professionals die niet blind willen vertrouwen op hun marketing afdeling of die zelf de handen uit de mouwen willen steken. Met de komst van Google for Jobs in België wordt dit belangrijker dan ooit.
     
  • Meetbaarheid: Waar komen de bezoekers op uw jobsite vandaan? Welke trefwoorden gaven ze in in Google om uw site te vinden? U leert Google Analytics en Hotjar efficiënt inzetten om zo uw jobsite te verbeteren.
     
  • Efficiëntie: Een goede usability studie laat u toe om uw site zo efficiënt mogelijk te maken. Neem de bezoekers bij de hand en zorg dat ze doen wat u van hen verwacht, namelijk solliciteren.
     
  • Commerciële jobsites: Jobat, Monster, stepstone, Vacature, VDAB, ...  We kennen ze allemaal. Maar welke van die sites werken nog? En hoe haalt u het maximum uit die vaak dure samenwerking? En wat met de aggregatoren? Indeed, Simply Hired, Careerjet,...  Zijn ze de investering nog waard nu Google for Jobs ook in België gelanceerd werd?
     
  • Social media: Hoe gebruikt u Linkedin en Facebook om efficiënt te rekruteren? Is Twitter nog relevant? Kunt u aan uw employer brand werken via Instagram en Pinterest? Hoe maakt u een content marketing plan en welke tools gebruikt u om die content zo efficiënt mogelijk te gaan verspreiden?
     
  • Next generation recruitment: Hoe evolueert de wereld van de digital talent acquisition? Rekruteren via apps, geautomatiseerde "member gets member" en social referral campagnes opzetten, chatbots gebruiken, retargeting, applicant tracking systemen,... Gericht, geautomatiseerd, innovatief en opvallend.

Inschrijven voor dit online seminarie kan via deze link. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nele Braem.

Dit seminarie zal digitaal doorgaan via Zoom. Er zullen voldoende pauzes en interactie voorzien zijn. Voor aanvang van het seminarie zullen de deelnemers een lunchbox ontvangen die bij hen thuis of op het bedrijf zal geleverd worden.

Doelgroep

  • Ervaren recruiters die zich willen specialiseren in e-recruitment en digital talent acquisition.
  • Marketers en e-marketers die hun hr-afdeling willen helpen met employer brandig en recruitment marketing.
  • Freelance recruiters die hun marktwaarde en succesratio willen vergroten.

Spreker

Lieven Van Nieuwenhuyze, Group CMO House of HR, is al bijna 20 jaar actief in de wereld van online recruitment. Hij stond als e-marketing manager mee aan de wieg van Jobat online en werkte nadien in verschillende internationale managementfuncties voor employer branding agencies en staffing companies. Vandaag combineert hij zijn job als Group CMO bij House of HR, de holding boven Accent Jobs en 37 andere recruitmentbedrijven, met zijn functie als gastdocent aan verschillende academische instellingen, waar hij lesgeeft over social media marketing en e-recruitment. Doorheen zijn carrière leidde hij meer dan 3000 hr-professionals op in digitale rekrutering. Hij wordt beschouwd als een echte ‘thought leader’ in zijn domein.

Lieven Van Nieuwenhuyze     House of HR
 

 

Contactpersoon

Nele Braem

Member Services - Arbeidsmarkt/HR

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 380 euro
  • Niet-leden: 570 euro

Voor dit seminarie kunt u gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 6

KMO-portefeuille

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar nele.braem@voka.be en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group