Skip to main content

Seminarie: Distributie- en dealermarketing

In dit seminarie richten we onze blik, in samenwerking met Minds&More, op internationaal dealermanagement. Zo zullen we u een overzicht geven van de diverse strategische en tactische topics rond distributie- en dealermarketing.

We bespreken o.a. volgende topics:

  • Waarom werken met distributiekanalen? Hoe zorg ik ervoor dat zij de ideale extensie zijn van mijn eigen salesteam? Met welke criteria moet ik rekening houden bij het opzetten van een indirect verkoopkanaal of ‘servicekanaal’? Diverse facetten van distributiemarketing en bijhorende beslissingen komen aan bod.
  • Hoe kan ik mijn kanaaldesign opzetten en verder ontwikkelen? Wat is een “ideaal partner profiel” voor mijn organisatie en hoe ga ik daarmee om?
  • Hoe aligneer ik het verwachtingspatroon met mijn kanaal en hoe betrek ik hen hierin? Hoe kan ik mijn (indirect) partnerkanaal informeren, beheren en incentiveren in lijn met mijn eigen commerciële strategie?
  • Hoe kan ik mijn salesteam trainen in het optimaal rekruteren en beheren van hun kanaal?
  • Wat is een goed plan van aanpak m.b.t. ‘joint selling’ en/of ‘joint promotion’; m.a.w. wat met kanaalconflicten en de bijhorende aanpak?
  • Wens ik te werken met een ‘puur indirect verkoopkanaal’ of eerder met een alliantie of ecosysteem-aanpak? En wat zijn de verschillen op dit vlak?
  • Q&A

Inschrijven voor dit seminarie kan via deze link. Voor meer info kunt u contact opnemen met Tom Vermeersch.

Sprekers

Minds&More (www.mindsandmore.biz) is een unieke netwerkorganisatie met zeer pragmatische aanpak op vlak van sales, marketing en transformatie. Hun team van honderd associates (ervaren professionals in commercial excellence) zijn de bevoorrechte partner voor kmo’s en grote bedrijven op vlak van commerciële strategie, businessgroei, strategische marketing,...

Hun diensten omvatten zowel ‘interim project management’ in marketing & sales, advies en consulting als training/coaching. Deze opleiding zal gegeven worden door twee van hun partners (Benny Van Calster, Stéphane Beauduin of Grégoire Vanderveken), zij hebben elk meer dan twintig jaar ervaring in B2B-marketing en -sales (incl. channel management).
 

Contactpersoon

Tom Vermeersch

Regioverantwoordelijke Westhoek, Noord-Frankrijk en Wallonie picarde

Adres

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka leden: 190 euro (excl. btw)
  • Niet-leden: 290 euro (excl. btw)
  • Ambassadors: gratis

Ontbijt, dranken en syllabus zijn inbegrepen in de prijs.

Voor dit seminarie kunt u ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.  
Aantal opleidingsuren: 3

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group