Skip to main content

Sales Summer Class: Customer Centricity

'Customer centricity’ wordt vaak gebruikt, maar wat betekent dit eigenlijk? Tijdens deze eerste editie van de Sales Summer Class laten we je zien hoe je als West-Vlaamse kmo ‘klantbeleving’ concreet kan invullen.

Kies tijdens het inschrijven 1 van de 3 break-outs.

In tijden waar voorraden schaars zijn, prijzen ongekende hoogtes kennen, zijn een excellente service & klantbeleving cruciaal voor onze ondernemingen.

Vanuit Voka West-Vlaanderen willen we u inspireren rond het opzetten van een customer journey model, een klantgerichte marketingcampagne en waarschuwen voor de mythes rond customer centricity.

We trappen af met een triggerende case van DHL. Daarna kan je uit 3 break-out seminaries kiezen. Afronden doen we met een inspirerende keynote van Els DHaeze. Tussendoor kan je uiteraard volop netwerken.

Programma

16.00 - 17.00 uur: Insanely Customer Centric Culture, DHL

DHL laat zien dat customer centricity een cultuur en een manier van denken is doorheen je organisatie. Je hebt echt niet de grote budgetten nodig om een customer journey uit te tekenen. Wat daarentegen wel belangrijk is, is dat je als teamlid jezelf afvraagt hoe je zelf als klant behandeld wil worden? En dan die ervaring doortrekt naar alle contactmomenten met jouw klant. Zo creëer je pas een excellente klantenbeleving en -perceptie van het hele bedrijf. 17.00 - 17.30 uur: netwerking

17.30 - 18.30 uur: break-outs (1 kiezen bij inschrijven)

  • De uitdagingen van een Direct To Consumer-strategie
    Cis Scherpereel (strateeg Mex United) Wat als je als b2b-speler zélf naar de eindgebruiker wil stappen? Hoe verschillend is de aanpak? Cis Scherpereel, onlangs uitgeroepen tot ‘E-commerce personalitiy of the year’, laat het zien aan de hand van een straffe West-Vlaamse case, onderbouwd door strategische inzichten.
  • Customer centricity in jouw bedrijf: een praktisch plan van aanpak
    Christophe Sintubin (cofounder en managing partner Business Markers) Christophe Sintubin reikt je tijdens deze hands-on workshop het ‘Smarketing’ framework aan vanuit zijn jarenlange ervaring als corporate marketing director in diverse techbedrijven. Daarna ga je in groep met dit framework aan de slag om zelf een marketingcampagne uit te bouwen die helemaal rond de klant draait.
  • Hardnekkige mythes over klantgerichtheid
    Horst Remes (managing partner OneStone) Horst Remes heeft tal van onderzoeksinitiatieven naar klantgedrag getrokken. Hij ontkracht meteen drie mythes: klantgerichtheid gaat niét om doen wat klanten verwachten of om minder beloven en meer leveren. Het is evenmin een kwestie van attitude. Wat het dan wel is, laat hij zien via analyses van bedrijven die écht rendement uit klantgerichtheid halen.

18.30 - 19.30 uur: Uit liefde voor de klant, Els DHaeze

Vanuit haar ervaring als manager in diverse multinationals actief in marketing, sales en retail, groeide bij Els Dhaeze de liefde voor de klant. Ze schreef die liefde niet alleen neer in een boek maar begeleidt ook organisaties bij het klantgerichter worden van binnenuit. Want neen, vriendelijk zijn is niet genoeg. Het is zelfs maar 5% van het klantgericht zijn. In de kern gaat het om: kiezen wat je wel of niet aan je klant aanbiedt, kijken hoe je dat consistent kan doen, je bewust zijn van de ervaringen van je klant, en goed omgaan met feedback en verwachtingen. Ze geeft je meteen tal van tips & tricks mee om die 95% in te vullen en de reis van je klant nóg beter te maken.

19.30 uur: diner en netwerking

Doelgroep

Zaakvoerder en/of commerciële managers van West-Vlaamse kmo’s.

DHL wil de openingskeynote zo interactief mogelijk maken. Heb je reeds specifieke vragen voor hen stuur dan jouw vragen op naar Matthias Derycke.

Contactpersoon

Matthias Derycke

Member services/projectbegeleider finance & sales

Adres

Voka West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 200 euro
  • Niet-leden: 300 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van de kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse overheid als je bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Je aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd – foto en/of film – dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke uiterlijk tot 7 werkdagen voor de start. Annuleer je later, dan moet je het volledige bedrag betalen. Je kan je wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag