Skip to main content
Logo Sales & marketing

Sales Classes

Leer in 5 dagen de knepen van het hedendaagse sales-gebeuren. Tijdens deze sessies zullen je ogen opengaan. Wat de meeste van je collega-verkopers niét doen, daar zal jij vanaf nu het verschil maken. 

 

Na het volgen van dit traject/classes: 

  • ken je de do's en don'ts bij het prospecteren
  • formuleer jij je boodschap helder en bondig en ken je de essentiële elementen van een goede pitch
  • zorg je ervoor dat je boodschap bij élke gesprekspartner blijft hangen
  • peil je op een strategische wijze naar de essentiële behoefte van je klant
  • kan jij je klant motiveren om je vragen te beantwoorden door gebruik te maken van verschillende vraagtechnieken
  • ken je de communicatievormen-en houdingen die het snelst leiden tot een deal
  • weet je hoe je weerstanden bij de klant kan neutraliseren
  • zorg je voor een toegevoegde waarde voor je klant
  • weet je hoe je jouw bedrijf en het aanbod nog sterker op het voorplan kan zetten
  • scoor je in opvolging en nazorg bij je klant

Het gaat om heel interactieve classes waarbij er voldoende ruimte is om het geleerde in te oefenen in de praktijk en ervaringen en best practices gedeeld worden. We werken  met een beperkte groep van maximum 12 deelnemers, dus met maximaal leereffect.

 

Ontdek de inhoud van de 5 classes

Haal meer uit je prospectie

Wil jij meer impact krijgen op je prospect? Wil je jezelf en je prospect wakker houden met verfrissende inzichten? Wil je een bijdrage leveren aan een sterkere accountbeleving?

Programma

  • prospectie : do's en don'ts
  • gesprekken met prospecten : hoe maak je hierbij een onuitwisbare indruk ?
  • hoe pak je de dingen praktisch aan ?
  • hoe bereid je je voor ?
  • hoe maak je afspraken ?
  • hoe begin je een commercieel gesprek ?
  • hoe zorg je ervoor dat je 'baas' blijft over dat gesprek ?
  • van "ontdekken waar de klant van wakker ligt" naar "vertellen waar de klant van wakker zou moeten liggen"
  • praktische tips voor : prospectie - blijvend onderscheidend vermogen als verkoper -
  • een strategische blik op ons vak
  • bespreking van de cases en knelpunten van de deelnemers
  • opmaak van een persoonlijk groeiplan door iedere deelnemer

Kortom een karrenvracht aan frisse inzichten die je de dag nadien zal kunnen toepassen

Succesvol pitchen bij elke klant

Als rasechte salesprofessional probeer je – bijna reflexmatig - elk contact te maximaliseren. In het ideale geval begrijpt elke gesprekspartner welke meerwaarde jouw product of dienst hen oplevert. Maar je hebt vast al gemerkt dat je verhaal niet bij iedereen blijft hangen. Zelfs al heb je je boodschap goed voorbereid. Tijd voor een vleugje pragmatische psychologie!

Tijdens deze sales class leer je jouw kernboodschap helder en bondig te formuleren. Je krijgt handvaten aangereikt om snel te kunnen inschatten met wie je praat. Zo kan je je boodschap afstemmen betreffende inhoud en tone of voice. Op die manier werk je de klik met je
gesprekspartner effectief in de hand. En dit tijdens de cruciale eerste twee minuten.

Programma
Door middel van een interactieve presentatie,  actieve cases en simulaties werk je rond de
volgende topics:

  • Essentiële elementen van een elevator pitch
  • 10 seconden scan van je gesprekspartner
  • Opmaken van je persoonlijke elevator pitch in
  • 3 dynamieken
  • Oefen en feedback moment
Optimaliseer je salesgesprek

Tijdens deze class verneem je hoe je een geoptimaliseerd salesgesprek voert met jouw klant waarbij je gouden informatie verkrijgt en hem in een volgende fase overtuigt van jouw meerwaarde door relevante “reference selling”.
Elke salesprofessional weet dat het ontdekken van de nood van de klant een onmisbare stap is. Toch zien heel wat verkopers de échte behoefte van de klant niet. 
Je leert diepgaand polsen naar de behoefte van jouw klant via diverse vraagtechnieken en vooral “op zo’n manier vragen te stellen dat de klant deze vragen wil beantwoorden.. De focus ligt op het voeren van een strategisch verkoopgesprek dat toch naturel overkomt, zowel face-to-face als telefonisch.

Programma 

  • Een goed face-to-face verkoopgesprek (of telefoongesprek) voorbereiden
  • Strategisch peilen naar de essentiële behoefte van uw klant
  • De klant motiveren om jouw vragen te beantwoorden
  • Inoefenen van verschillende vraagtechnieken 
  • De verkregen informatie optimaal gebruiken om op een fijne aanvaardbare manier af te sluiten en te verkopen
Close the deal

Het programma is op een logische en gestructureerde manier opgebouwd rond een aantal vragen:

  • Wat is de rol van een goede oven bij het maken van een lekkere cake?
  • Hoe ziet het AANkoopproces bij de klant uit ? Hoe kunnen we het VERkoopproces daar optimaal laten op aansluiten ?
  • Hoe kan je in elke fase van het verkoopsgesprek afsluiten ( = vrijblijvendheid wegnemen, = “ja” krijgen van de klant) zodat hij op het einde nog moeilijk “neen” kan zeggen ? 
  • Welke weerstanden of “neen’s” van de klant heb  je ? Hoe kan je ze “neutraliseren” ?
  • Welke technieken kan je inschakelen om je prijs te minimaliseren en zo sneller een “ja” te krijgen ?
  • Welke 2 communicatievormen en -houdingen leiden het snelst tot een deal ?
  • Test : hoe zit dat bij jou ?
  • Wat doen we als verkoper met koopsignalen? En met waarschuwingssignalen?
  • De laatste toezegging van de klant: is er een toverformule?
  • Je voorstel op maat is klaar : op welke 3 verschillende manieren kan een klant reageren? Hoe ga je daar best mee om ? En welke 9 technieken heb je om nu definitief te “closen” ?
Maak van up- en cross selling een koud kunstje

Dat jij een toegevoegde waarde levert voor je klant daar draait het uiteindelijk om. Voor de middelmaat is verkopen louter een job, voor de professional is het een vak! 

Programma

  • Wat betekent toegevoegde waarde?
  • Chargeren, durf en guts
  • Gesprekken met bestaande klanten: hoe haal je je klant én jezelf uit de automatische piloot ?
  • gezonde paranoia, doorvragen
  • Hoe blijf ik nog meer "in charge" van het salesproces ?
  • Hoe zet je je bedrijf én haar aanbod nog sterker op het voorplan ?
  • Denken als ondernemer
  • Verkopen wordt co-creatie : wat betekent het ?
  • Hoe scoor je in opvolging en nazorg ?
  • Relatie versus toegevoegde waarde
  • Verkopen wordt co-creatie: wat betekent het ?
  • Bespreking van individuele vragen en mogelijke knelpunten
  • Uitwisseling van ervaringen en best practices
  • Opmaak van een persoonlijk groeiplan door elke deelnemer

Kies voor het gehele traject door in te schrijven via de oranje knop op deze pagina of kies voor één van de 5 classes:

De prijs voor 1 class bedraagt €360/lid, €540 niet-lid.

Jouw trainers

liesbeth

Liesbeth Huysmans - Liss

ronald

Ronald De Keersmaeker - Blinc Sales Institute

lux

Jan Lux - Learning by Lux

sofie

Sofie Spaepen - Atlas Grow How

 

Wanneer

Prijs

Leden:
€1440 Excl. BTW

Niet-leden:
€2160 Excl. BTW

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €1440/leden en €2160/niet-leden. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 35 opleidingsuren ingeven.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden:
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 10 werkdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf  10 werkdagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
kameracademie.mk@voka.be
Tel 014/56 30 30

Van Dessel Insurance
Ontdek onze 4-daagse boost your business bootcamp!
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Deloitte Private
pfl