Skip to main content

Plato Smarketing

Ben je ondernemer en heb je al een eerste sales & marketingplan klaar, maar wil je dit naar het volgende niveau brengen? Dan is het Plato Smarketing-traject wat je zoekt.

Inhoud van het traject

In dit Plato-traject vertrekken we vanuit de 'Smarketing'-strategie, waarbij marketing je sales steeds ondersteunt. We zoomen in op verschillende sales topics, want zonder sales kan je je bedrijf niet verder laten groeien.

Veel ondernemers staan momenteel voor de uitdaging om hun verkoop opnieuw op te drijven, en zijn op zoek naar oplossingen. Samen met 14 andere ondernemers krijg je de kans om je sales en marketing uitdagingen aan te pakken.

Uitdagingen die aan bod komen:

Jullie bepalen zelf de topics die in de sessies aan bod zullen komen, maar hieronder alvast enkele voorstellen:

  • Hoe bepaal je de USP van je onderneming?
  • Hoe aligneer je jouw marketingactiviteiten aan de sales targets en acties?
  • Hoe bepaal je de juiste KPI's voor je sales & marketing plan?
  • Welke verloningsmodel past bij mijn sales team?
  • Is cold calling echt "dead"?
  • Welke kanalen werken nu best voor Lead generation?
  • Wat kan digital marketing betekenen voor mijn bedrijf?
  • Welke prijszetting hanteer ik best? 
  • Welke rol kan HR spelen in mijn sales & marketing plan?

Verloop van het Plato-traject

  • kick-off op 26 februari 2020
  • 10 maandelijkse sessies, verspreid over 1 jaar
  • 1 informele sessie
  • 1 overkoepelende sessie met alle andere Plato-groepen.
  • Begeleiding door 2 ervaren mentoren en een Voka-coördinator

Ontdek via onze zelftest of jij nood hebt aan een sales- & marketingstrategie

zelftest

Mentoren

Lucia Soetens

Lucia is Managing Partner bij Business Markers. Ze geeft er strategisch advies aan bedrijven en heeft een focus op Employee Engagement & Company Culture.
 

Lucia Soetens

Frederic De Jaegher

Frederic heeft ruime ervaring als Sales & Marketing Manager bij internationale bedrijven, vooral met focus op B2B.

“Je kan je klant niet onder druk zetten, maar je kan je verkoopsproces wel leiden: van push naar pull strategie.”
Frederic De Jaegher

"Ik kon knopen doorhakken via het Plato-traject"

Katrien Van der Plaetsen (Bon Goesta)

Getuigenis van Katrien Van der Plaetsen (Bon Goesta)

"Deel uitmaken van een lerend netwerk i.k.v. sales bracht me enorm veel bij. Ik kon twijfels over bepaalde beleidskeuzes i.k.v. verkoop aftoetsen met de groep. De meningen en visies werden volop gedeeld, wat heeft geleid tot vaak vernieuwende inzichten. Ik kon knopen doorhakken en sprongen wagen. Met als gevolg een gerichter verkoopsproces waarbij ik prioriteiten kon stellen. Door het volgen van het Plato Sales-traject werd onze verkoop efficiënter en waren de resultaten ook veel meer rendabel als voorheen. Een traject dat ik iedereen kan aanraden die zoekende is op vlak van sales.

Katrien Van der Plaetsen

5 tips om je sales en marketing te stroomlijnen

  1. Maak het eenvoudig voor je sales -en marketing persoon of team om samen te werken (constante feedback, documenten delen, etc), plan regelmatig overleg in en vier successen samen.
  2. Definieer duidelijk wie de ideale klant is, en gebruik zowel marketing alsen sales om deze doelgroep te bereiken.
  3. Bepaal samen met sales en marketing de doelen en hoe je deze zal bereiken.
  4. Creëer content vanuit zowel marketing als sales.
  5. Sla geen stappen over in de sales funnel, en betrek hier ook marketing bij.

Wil je meer informatie rond dit groeitraject? Laat hieronder je gegevens achter en wij contacteren je zo snel mogelijk!

Meer info via https://www.voka.be/privacy

Contactpersoon

Inya Synhaeve

Groeitrajecten - Internationaal Ondernemen

Wanneer

Prijs

Voka-leden: € 1200 (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

VLAIO

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat