Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Online

Een beknopt en praktisch overzicht van de regels overheidsopdrachten

Overheidsopdrachten bieden een enorme kans voor bedrijven, maar velen lopen vast in het ingewikkelde proces. Hoe schrijf je een sterke offerte? Welke regels zijn cruciaal? En hoe zorg je ervoor dat je concurrentie een stap voor blijft? Voor veel ondernemers blijven deze vragen onbeantwoord, waardoor ze kansen laten liggen. 

Tijdens dit webinar leer je hoe je deze uitdagingen overwint en hoe je met zelfvertrouwen de eerste stappen zet richting succesvolle inschrijvingen. Geen ingewikkeld jargon, maar heldere uitleg en concrete tips waarmee je direct aan de slag kunt.

Programma

  • Het wettelijk kader
    • Overzicht en structuur van de Wetten en de Koninklijke Besluiten
    • De basisprincipes
  • Het stappenplan van een overheidsopdracht
  • De marktverkenning
  • De nieuwe gunningswijzes
    • Openbare versus niet-openbare procedure
    • De mededingingsprocedure met onderhandelingen, de concurrentiegerichte dialoog, het innovatiepartnerschap en de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking
    • Enkele bijkomende mogelijkheden: de aankoopcentrale, raamovereenkomsten, …
    • Wat met percelen?
    • Varianten versus opties
  • De onderneming geëvalueerd: de kwalitatieve selectie
    • De 7 verplichte uitsluitingsgevallen
    • Uitsluitingsgeval met betrekking tot fiscale en sociale schulden
    • De 9 facultatieve uitsluitingsgevallen
    • De selectiecriteria
    • Het Uniform Europees Aanbestedingsdocument
  • De offerte geëvalueerd: de gunningscriteria
    • De economisch meest voordelige offerte
    • De weging en beoordelingsmethode
  • Analyse van het bestek
    • Opbouw van het bestek
    • De belangrijkste elementen in het bestek
      • De contractuele bepalingen
      • De borgtocht
      • De prijsherzieningen
      • De betalingen
  • Indiening en opening van de offerte
  • De regelmatigheid van je offerte
  • Motiveringsplicht, informatieplicht en wachtperiode

Wat is het doel van deze opleiding?

  • Een beknopt en praktisch overzicht van de regels overheidsopdrachten
  • Praktisch aan de slag kunnen met de regelgeving

Doelgroep

  • Aankopers & ondernemers met weinig tot geen ervaring met overheidsopdrachten
  • Aankopers & ondernemers met ervaring die de wet ten volle willen begrijpen

Voorkennis is niet vereist

Praktisch

  • De workshop gaat online door. Om deel te nemen, heb je enkel een goede internetverbinding nodig.
  • Interactiviteit is gegarandeerd, al jouw vragen kan je stellen via chat of micro.
  • De concrete link om aan te melden ontvang je op maandag 17 maart. 
  • Aanmelden kan vanaf 13.20 u.

> Ik schrijf me in

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Wanneer

Prijs

Leden:
€245 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€370 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €245/leden en €370/niet-leden. Vanaf de 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf is het projectbedrag als lid van Voka €220,50. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 3 opleidingsuren en het thema Financiële geletterdheid ingeven. Klik hier voor meer info.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 5 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

Wanneer

Prijs

Leden:
€245 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€370 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €245/leden en €370/niet-leden. Vanaf de 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf is het projectbedrag als lid van Voka €220,50. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 3 opleidingsuren en het thema Financiële geletterdheid ingeven. Klik hier voor meer info.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 5 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?