Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Opleiding

Effectief debiteurenbeheer

  • Online

Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven, zeker in crisistijd

De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn, … Correct reageren op al deze ‘argumenten’ is niet altijd evident.

Tijdens deze opleiding schetsen we het belang van goed betaalgedrag en nadien gaan we op een zeer praktijkgerichte manier aan de slag. We verpakken het financiële doel in een commercieel, klantvriendelijk kleedje. Het resultaat? Jouw klant betaalt én wil klant blijven. Vaak realiseert hij nog meer omzet dan voordien.

Inhoud

Inleiding

  • Belang van correct betaalgedrag

Preventieve acties

  • Goede afspraken maken goede vrienden
  • Ken je klant (en prospect)
  • Kwaliteit in denken en doen doorheen het hele ondernemingsproces

Curatieve acties

  • Wat, wie, wanneer en hoe volg je niet betalers op?
  • Intern of externe acties?
  • Finance of sales?
  • Eigen belang of samen sterk?
  • Kredietverzekering of factoring? 

Belangrijkste (nieuwe) spelregels 

  • Wetgeving consumenten
  • Wetgeving voor B2B

Didactische aanpak

Het wordt een interactieve training waarbij we diverse policies en werkwijzen bespreken. De combinatie van theorie en praktijk met eenvoudige handvaten zodat de inhoud zeker blijft plakken.

Praktisch

  • De sessie gaat online door. Om deel te nemen, heb je enkel een goede internetverbinding nodig.
  • Interactiviteit is gegarandeerd, al jouw vragen kan je stellen via Q&A of chat.
  • De concrete link om deel te nemen, ontvang je op maandag 29 april.
  • Aanmelden kan vanaf 13.20u.

Doelgroep

Iedereen die begaan is met correct betaalgedrag van klanten

> Ik schrijf me in

Jouw expert

Marleen Miechielsen - Triple A talent Academy (AAATac)

Marleen Miechielsen startte haar carrière in op de verkoopafdeling bij Graydon Belgium (toen nog Dongelmans International) in 1988. Nadien werd zij verantwoordelijk voor het incassokantoor. Daar heeft ze de praktijk geleerd van het debiteurenbeheer. Vanuit de ervaring die zij daarbij opbouwde, is Marleen gegroeid tot een gewaardeerd consultant/ trainer.

Aanvankelijk was haar vakgebied enkel het creditmanagement, maar later bekwaamde ze zich ook in communicatietrainingen in de meest brede zin van het woord. Ook timemanagement is voor haar heel belangrijk.

Ze is auteur van diverse boeken over debiteurenbeheer, onder andere: 'Debiteurenbeheer in de praktijk'.

Marleen Miechielsen

Interesse in de andere sessies van dit traject?

Bespaar en schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de vier sessies:

Telkens van 13.30u tot 17.00u

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Wanneer

Prijs

Leden:
€235 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€355 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

KMO-portefeuille

Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €235/leden en €355/niet-leden. Vanaf de 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf is het projectbedrag als lid van Voka €211,50. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 3,5 opleidingsuren en het thema financiële geletterdheid ingeven. Klik hier voor meer info.

KMO-portefeuille

Meer info?