Skip to main content
Masterclass sales strategy

Masterclass sales strategy

Hoe presenteert u uw waardepropositie binnen een voortdurend veranderende context? Wat betekent 'sales' vandaag? Product selling, solution selling, insight selling, co-creation selling, … Tal van termen vliegen u om de oren. Maar uiteindelijk is sales de kunst van het realiseren van verbindingen tussen mensen die voor alle partijen waardevol zijn. Maar hoe slaagt u daarin? Hoe bouwt u een relatie op? Hoe toont u aan dat u een meerwaarde bent voor de andere partij?

Sales omvat twee elementen: de creatie van een relatie en een proces. In vijf opeenvolgende sessies nemen we u mee door de theorie en praktijk van relatieontwikkeling, communicatie, salestechnieken, aanpak, opvolging, offertecreatie en closing. Sales als een resultante van een houding, proces en energie en niet als doel op zichzelf.

DOEL

- Ontwikkeling van saleskennis en -vaardigheden.
- Inzicht in de positionering van een firma en het verhaal van de organisatie.

PROGRAMMA

Sessie 1: Fundamenten van de groei

In de eerste sessie wordt gekeken naar een aantal organisatorische en mentale modellen en de fundamenten van groei. Met welke elementen houdt u best rekening voor de groei van uw organisatie? Op basis van de fundamenten van business development wordt niet alleen een model ter interpretatie aangereikt, maar tevens een manier om de groei te bestendigen en te versterken.

Sessie 2: Communicatiemodellen

Communicatie, sales en business development zijn met elkaar verweven. In deze sessie wordt het belang van een aantal modellen in open gesprekken aangetoond en meegegeven als hands-on tools om meer succes te genereren in het commerciële proces.

Sessie 3: Praktische prospectietraining (0.5 dag)

Sales is een verhaal van ontwikkeling, maar tegelijkertijd ook van gewoon doen. In deze stap worden de communicatiemodellen toegepast in een pragmatische prospectietraining. Cold calling is de snelste (en moeilijkste) manier om sales- en communicatievaardigheden onder de knie te krijgen.

Sessie 4: Closing, accountmanagement & upselling

Indien een eerste stap is gezet en de connectie is gebouwd, moet uw voorstel de realiteit van de klant weerspiegelen en ook de afgesproken elementen weergeven. Maar hoe laat u zien dat die klant u nodig heeft? Wat zijn de competenties en manieren om die klant net wel binnen te halen?

Sessie 5: Cultuurcreatie van continue business development

Hoe integreert u een cultuur van business development in uw organisatie, waarbij iedereen vanuit zijn rol het gelijke verhaal naar buiten brengt?

DELIVERABLES

Competenties ontwikkelen en capaciteiten onderhouden om:

- noden te detecteren
- noden te capteren
- noden te vertalen naar een opportuniteit
- offertes te closen
- noden te integreren in de organisatie

SPREKER

Team Merluno

Adres

Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 550 euro (excl. 21 % btw).

Als niet-lid betaalt u 715 euro (excl. 21 % btw).

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 17 oktober via mail naar catherine.aerts@voka.be. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Een deel van de opleidingskosten is reeds gesubsidieerd via Vlaio en komt derhalve niet (meer) in aanmerking voor de KMO-portefeuille.

 

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Deloitte
facilicom
Four & Five
ING
Logo Mensura
NN
Proximus
Recrewtment
SD Worx
Tormans_Corporate partner