Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Marketing & Sales: een geïntegreerde aanpak

Echte salesresultaten halen uit je marketingcampagne? Dat vraagt om een geïntegreerde aanpak, waar marketing en sales elkaar echt versterken. Ontdek in deze opleiding hoe je meer omzet haalt uit deze onlosmakelijke combinatie.

In te veel bedrijven lijken marketing en sales los van elkaar te bestaan. Maar in de combinatie van de twee zitten héél wat opportuniteiten. Inspelen op wat je klanten nodig hebben, de juiste communicatie op het juiste moment, en je omzet schiet de lucht in. Hoe krijg je je marketing- en salesteam samen in het huwelijksbootje? 

In deze driedelige opleiding tackelen we de meest relevante onderwerpen voor dat geslaagde huwelijk. Hoe zijn marketing en sales vandaag al geconnecteerd? Hoe leidt samenwerking efficiënt van leads tot sales? Welke technologie en tools helpen je daarbij? Wat is account-based marketing en hoe zet je erop in? Hoe organiseer je de teams? In elk van de sessies focussen we op best practices én laten we voldoende ruimte om cases en ervaring met elkaar uit te wisselen. Onze expert in het topic komt van The House of Marketing.

Programma

Sessie 1 - WHO?

20 februari, van 14.00 uur tot 17.00 uur

Waar komen sales en marketing samen? Welke opportuniteiten zijn er om beter samen te werken en hoe kom je tot een betere klantbeleving?

  • Introductie van de groep: waar zitten sales & marketing in jouw organisatie, wat zijn hun doelen?
  • De klant als grootste gemene deler
  • Customer centricity: wat is het en waarom is het belangrijk?
  • Wie is mijn klant? Personacreatie
  • Breng de klantenreis in kaart: customer journey mapping
Sessie 2 - WHAT & WHERE?

28 februari, van 14.00 uur tot 17.00 uur

Tastbare ideeën om meteen te implementeren in je sales- én marketingaanpak.

  • Growth marketing: sales & marketing samen voor groei
  • Wat is een funnel? Wat brengt het op?
  • Welke inhoud heb je nodig om de funnel te voeden?
  • Welke drempels zitten er in je customer journey? En hoe overwin je ze?
  • Best practices

 

Sessie 3 - HOW?

12 maart, van 14.00 uur tot 17.00 uur

Tools en technieken om sales & marketing te integreren.

  • Social selling
  • LinkedIn
  • Lead generation & automatisatie
  • CRM
  • Landingspagina's en lead magnets: maak content die echt werkt

Tijdens de laatste sessie is er extra tijd om bijkomende inhoud te bespreken op basis van je noden uit de eerdere sessies. 

Voor wie?

Zaakvoerders, commercieel en marketingverantwoordelijken in B2B-context die hun sales- en marketingteams naar een hoger niveau willen tillen.

Toegankelijkheid

Heb je nood aan specifieke assistentie of kunnen we dit event toegankelijker voor je maken? Stuur je opmerking mee in bij je inschrijving en we bekijken in samenspraak de mogelijkheden.

Contactpersoon

Evy Gordts

Plato-coördinator regio Waasland

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

€550 (excl. 21% btw)

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annulatievoorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot maximaal één week van tevoren via evy.gordts@voka.be. Nadien blijft het volledige opleidingsbedrag verschuldigd. Je kan je wel steeds laten vervangen door een collega. 
Het minimum aantal deelnemers voor deze opleiding is 6. Bij te weinig inschrijvingen, of om andere redenen van overmacht, behoudt Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland zich het recht om deze opleiding te annuleren. In dat geval krijg je het volledige opleidingsbedrag terugbetaald. 

Kmo-portefeuille

Voor deze opleiding is geen kmo-portefeuille van toepassing.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Banner belgian coast hotels maart
AW_Welt_6stappenplan