Skip to main content
Maak van een klacht een kracht

Maak van een klacht een kracht

Klachten op een correcte manier afhandelen bepaalt mee het imago van je bedrijf. Daarom is het belangrijk om belang te hechten aan een klacht en de afhandeling ervan. Tijdens deze workshop leer je waarom klachtenbehandeling binnen de firma zo ontzettend belangrijk is.

Je krijgt inzicht in waarom een boze klant zo reageert. Je krijgt tools aangereikt om op een professionele manier met klachten om te gaan en deze positief om te buigen.  Want als je de klacht van een klant snel en professioneel oplost, is de kans groot dat hij uiteindelijk met een positief gevoel achterblijft. Zo heb je er misschien wel een onverwachte ambassadeur bij!

Programma:

• Wat is een klacht?... en welke soorten kunnen we onderscheiden?
• Waarom is klachtenbehandeling belangrijk?
• Wat kan aan de oorzaak van klachten liggen?
• Welke taak heb ik en welk procedure volg ik bij klachtenbehandeling?
• Waarom reageren klagers meestal emotioneel? En hoe reageer ik hierop?
• Hoe behandelen we klachten effectief?
• Hoe buig je een klacht om naar een opportuniteit?
• Hoe sluit ik af op een positieve manier? 

Tijdens deze interactieve workshop behandelen we klachten en negatieve boodschappen waarmee je maken krijgt in je eigen dagdagelijkse praktijk. We gaan aan de slag met bedrijfseigen cases en reële voorbeelden. Voor elke topic bedenken we samen manieren om constructief te reageren op klachten en deze om te buigen naar een goed gevoel, zowel voor de klant, als voor jezelf.  Je ontdekt hoe je ervoor kan zorgen dat een klacht een kracht wordt. Je leert op een assertieve manier moeilijke boodschappen over te brengen. We staan ook stil bij het belang van intonatie en lichaamstaal.  Deze workshop zal je zelfvertrouwen een boost geven en je commerciële vaardigheden opkrikken.
Na deze workshop keer je terug met heel wat praktische tips en tricks om op een aangenamere manier te communiceren met je klanten.

Doelgroep


Deze workshop is interessant voor onthaalmedewerkers, commerciële-, administratieve-  en alle andere medewerkers en verantwoordelijken die wel eens met klachten te maken krijgen en deze op een positieve manier willen benaderen.
 

Spreker

Caroline Raes Caroline Raes van Esensi Caroline is een bevlogen en enthousiast salesexpert, met een jarenlange professionele ervaring waarbij ze zelf met beide voeten in de sales stond. Haar dynamiek werkt aanstekelijk en geeft goesting om aan de slag te gaan met alles wat er tijdens de opleiding aan bod is gekomen.

 

Ook interessant voor u!

• 23 april van 9u tot 12u: Commerciële toolbox voor niet-commerciële medewerkers
Voor een persoonlijke positieve impact op de sales van jouw organisatie

Als de omstandigheden het toelaten gaan deze workshops fysiek door in de Voka Box, Lammerstraat 18 te Gent. In het andere geval worden ze digitaal aangeboden, waarbij er zeker voldoende interactie gegarandeerd wordt.

Contactpersoon

Regine Vyverman

Opleidingen - Arbeidsmarkt

Adres

Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 180 euro (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid?
Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

10% korting voor een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat