
Lab: Verkoop van technische producten
Producten verkopen met hoogtechnologische karakteristieken, vraagt bepaalde specifieke sales competenties en een specifieke sales aanpak. Dit Lab, bestaande uit 5 sessies, zal u daarin helpen professionaliseren.
Sessie 1: Hoe kunt u het beslissingsproces van uw klanten beter gaan begrijpen, alsook de beslissingsnemers in dit proces gaan identificeren? - Online
In complexe verkoopprocessen hebben vaak verschillende personen inspraak hebben in het beslissingsproces. Daar bovenop hebben grotere klanten of prospecten vaak een goed gedefinieerd aankoopproces. In deze sessie gaan we dieper in op wie die personen kunnen zijn, waar de beslissingsbevoegdheid zit, hoe deze te benaderen en hoe het aankoopproces van onze klant in ons voordeel te gaan gebruiken.
Sessie 2: Welk ecosysteem kunnen we ontwikkelen (dealers, partners, subcontractors,…) om enerzijds aan de behoeften van prospecten en klanten te kunnen voldoen en anderzijds op maat gemaakte oplossingen in de markt te kunnen aanbieden? - Online
Om een overtuigende oplossing voor te stellen aan een klant, moeten we vaak samenwerken met leveranciers om een overtuigend en unieke oplossing te kunnen ontwikkelen. Hoe kiestt/evalueet/selecteert/motiveert u deze partners vanuit een commercieel / verkoop- en oplossingsoogpunt?
Sessie 3: Hoe als sales omgaan met lange of complexe verkoopprocessen en uw kansen tot succes maximaliseren? - Online
Het verkopen van een complex product / project in combinatie met een lang verkoopproces vereist specifieke persoonlijke competenties van de verkoper en een duidelijke verkoopstrategie. Tijdens deze sessie gaan we dieper in op hoe we deze competenties kunnen ontwikkelen en hoe we deze kunnen gebruiken in een optimale verkoopstrategie.
Sessie 4: Hoe kunt u uw persoonlijke geloofwaardigheid, die van uw collega’s en die van het bedrijf bouwen en onderhouden om met succes salesacties voor te bereiden en deze succesvol uit te voeren? - Online
U heeft maar één kans om een goede eerste indruk te maken. Hoe maximaliseert u deze opportuniteit door uw vergadering zo goed mogelijk voor te bereiden? Hoe zorgt u ervoor dat elke afspraak met een prospect nieuwe informatie aanlevert zodat u dichter bij de deal komt?
Sessie 5: Hoe verdedigt u een offerte en hoe zorgt u er voor dat uw waardenpropositie duidelijk wordt gepresenteerd? - Fysiek
Door de klant te overtuigen van de waarde van uw voorstel op lange termijn, voorkomt u dat negotiatie alleen over de prijs gaat. Hoe zorgt u ervoor uw voorstel succesvol te kunnen verdedigen en met een winnende mindset onderhandelingen in te gaan?
Dit Lab is volzet. Voor meer info kunt u terecht bij Anouk Andries.
Doelgroep
Technisch commerciële profielen in de B2B markt.
Spreker
Minds&More. De experten van Minds&More helpen KMO’s en grote bedrijven met hun commerciële uitdagingen. De meer dan 100 experten geven opleiding, doen adviesprojecten of vullen tijdelijk operationele management rollen in binnen Marketing en Sales.