Ga je een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren, of heb je dat al gedaan? Dan weet je ongetwijfeld dat een geweldig idee niet altijd leidt tot een succes op de markt. Ontdek in de lab de succesfactoren voor het vermarkten van je product of dienst.
Een innovatief of nieuw product goed in de markt zetten: het kost niet enkel tijd, geld en energie, maar het vereist ook een aantal inzichten.
Tijdens deze 2-ledige opleiding gaan experten Yoav Nir en Romeo Baertsoen, die ClickShare® succesvol vermarkt hebben, dieper in op de succesfactoren die een rol spelen bij de introductie van nieuwe producten of diensten op de markt.
De opleiding is een mix van theoretische concepten en modellen met cases, tips & tricks, eigen ervaringen en hands-on oefeningen die je direct kan toepassen op jouw project.
Programma
Sessie 1: Het belang van de ‘desirability’ van het product of de dienst
Een goede samenwerking tussen engineering, productie en verkoop vormt de kern van een succesinnovatie. Stap niet zomaar met een kant-en-klaar product naar de marketeers. Idealiter verloopt het proces zelfs omgekeerd: zij die het dichtste bij de markt staan, hebben het beste zicht op de commerciële leefbaarheid van een nieuw idee.
Je betrekt marketeers dus best zo vroeg mogelijk bij de ontwikkeling van een nieuw product of een nieuwe dienst.
In deze sessie leer je:
- Jouw klant ontdekken en begrijpen (SAFARI-techniek)
- Werken in een multidisciplinair team om van je nieuw product/dienst een succes te maken
- De rol van product management en product ownership
- Een BoCo-verkoper
- Value proposition
- Problem Solution Fit en Product Market Fit
- Lean Innovation
- Features & Benefits
Sessie 2: ‘Go-to-market’, de juiste marketing- en verkoopsstrategie
Tijdens de tweede sessie zoomen we in op de effectieve lancering en vermarkting. Weet dat niet elke verkoper geschikt is om een nieuw product of dienst aan de man te brengen.
Hoe zorg je voor een aangepast salesteam en wat zijn de valkuilen?
In deze sessie leer je:
- Het belang van een ‘power player’
- Het plannen van je verkoopcampagne
- Het communiceren van je waarde
- Het klaarstomen van je verkopers
- Prijsstrategie bij het lanceren
- Incentives voor de verschillende partijen
Sprekers
Yoav Nir is ondernemer, consultant, spreker en auteur van het boek ‘Game changing innovation’. Enkele jaren geleden was hij bij Barco mede-uitvinder van ClickShare®. Vandaag verzorgt hij bij ontwerpstudio Granstudio de sales en marketing van een nieuwe ontwerptool DigiPHY.
Romeo Baertsoen heeft 20 jaar ervaring binnen de zakenwereld, waarvan meer dan 10 jaar in internationale directieteams. Samen met Yoav Nir tekende hij voor het succesvol vermarkten van ClickShare®.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor:
- ondernemers
- sales- en marketingverantwoordelijken
- innovatiemanagers