Skip to main content
activiteit KA
  • Online

Lab Neuromarketing: overtuigen in marketing en sales

Verhoog je overtuigingskracht door een opleiding in overtuigen en beïnvloeding. Aan de hand van technieken uit de neuromarketing en nudging verhoog je de effectiviteit van je marketing en sales. Je krijgt tientallen technieken die wetenschappelijk en psychologisch onderbouwd zijn om sterker te communiceren. Geen ingewikkelde theorieën, maar wel concrete tips en inzichten met heel veel Vlaamse voorbeelden. 

Programma

  • Sessie 1 – 3 maart: Inleiding in de beïnvloedingspsychologie en tools voor bedrijven en kmo’s
    • In deze sessie geven wij een introductie in psychologie en denkfouten.
    • Vanuit de kennis over hoe ons brein werkt, bespreken we verschillende tools (hardware en software) die een hulpmiddel kunnen zijn in het beter overtuigen van je doelgroep. 

 

  • Sessie 2 – 10 maart: Overtuigingstechnieken deel 1: motivatie verhogen
    • Het eerste deel van de verschillende overtuigingstechnieken.
    • Vanuit een wetenschappelijke basis (sociale psychologie) analyseren wij de verschillende communicatiekanalen en onderzoeken hoe het beter kan.
    • Naast de vele voorbeelden worden er ook enkele oefening gemaakt zodat je na de sessies concreet aan de slag kan. 

 

  • Sessie 3 – 17 maart: Overtuigingstechnieken deel 2: gebruiksvriendelijkheid
    • Het tweede deel gaat over de processing fluency.
    • We bespreken verschillende technieken om acties makkelijker te maken of makkelijker te doen lijken. ;
    • Opnieuw komen heel veel voorbeelden aan bod en zetten we alles om in de praktijk door middel van oefeningen. 

 

  • Sessie 4 – 24 maart: Overtuigingstechnieken deel 3: trigger en actie
    • Naast de gebruikelijke samenvatting van het volledige traject wordt ook gefocust op de verschillende triggers en call to actions die je aanbiedt.
    • Het is het laatste hoofdstuk dat een succesvolle overtuigingsstrategie maakt.
    • Wij bekijken niet alleen wat we kunnen leren uit de kleurenpsychologie, we focussen ook onbewuste patronen die kunnen helpen. 

Doelgroep 

Deze sessies zijn perfect voor zaakvoerders van kmo’s of sales- en marketingverantwoordelijken. Voorkennis is niet nodig aangezien alles laagdrempelig en begrijpbaar wordt uitgelegd met veel voorbeelden. 

Trainer

Reinout Van Zandycke specialiseerde zich de afgelopen 10 jaar in overtuigingstechnieken en beïnvloeding. Hij combineert psychologische principes met nieuwe marketingtechnieken. De basis van marketing combineren met psychologie en data-inzichten is volgens hem een garantie op succes. Reinout is auteur en een veel gevraagd spreker over zaken als neuromarketing, nudging en overtuigingskracht. Zijn inspiratie haalt hij voornamelijk uit Amerika, maar dit weet hij zeer concreet te maken door meer dan 500 Vlaamse voorbeelden. 

 

VLAIO

Contactpersoon

Carolien Jans

Coördinator innovatie

Wanneer

Prijs

Prijs: €550,00 (exclusief btw)

Extra info

Deze activiteit is volzet.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt. Annuleren van een inschrijving kan enkel elektronisch via Kim.kerkhofs@voka.be tot 10 werkdagen voor aanvang van de sessie. Nadien blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

De Kamer behoudt het recht de spreker(s) te wijzigen en/of een activiteit te annuleren mits voorafgaande verwittiging. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort. Deelnemers hebben in dit geval geen recht op schadevergoeding. 

Bij inschrijving ga je ermee akkoord dat Voka - KvK Mechelen-Kempen foto's waarop je eventueel bent afgebeeld, vrij mag aanwenden voor commercieel gebruik.

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Deloitte Private
pfl