Skip to main content
Customer Journey Mapping

Lab: Customer Journey Mapping

Wilt u klanten die u aanbevelen, die uw dienstverlening fantastisch vinden en daardoor loyaal bij u bestellen? Deze opleiding leert u hoe u dat aanpakt.

U gaat in de schoenen van uw klanten staan. U analyseert hun behoeften en u ontwerpt uw dienstverlening aan de hand van de customer journey. Zo maakt u uw organisatie klantgericht op een efficiënte manier. En zo ontsnapt u aan de prijsdruk in uw markt.
In dit Lab gaan we aan de slag met uw eigen customer journey.

Sessie 1: Behoeften analyseren - van uw klanten en uw organisatie

Wilt u een customer journey creëren waarmee u echt het verschil maakt? Dan moet u heel goed begrijpen wat uw klanten nodig hebben. En dat is niet noodzakelijk wat ze zeggen dat ze willen. We analyseren de behoeften van uw klanten en matchen die met de strategie en het DNA van uw organisatie. Dit is een noodzakelijke voorwaarde om uw customer journey tot een succes te maken.

Sessie 2: Customer journey ontwerpen

Customer journeys vindt u in alle vormen en maten. In theorie zien die er allemaal goed uit, maar waaraan moet een customer journey voldoen om u praktisch en concreet vooruit te helpen? Hoe begint u eraan? En hoe ontwerpt u een customer experience waarmee u écht een meetbaar verschil maakt? Welke keuzes moet u maken?

Sessie 3: Service concept ontwikkelen

Klanten komen met uw organisatie in contact via verschillende touchpoints en processen. Via verschillende customer journeys. Hoe zorgt u voor een consistente beleving over al die contactmomenten? Hoe maakt u van uw dienstverlening een onderdeel van uw merk en van de cultuur van uw organisatie?

Sessie 4: Psychology engineering - de perceptie van klanten beïnvloeden

Welke zijn de moments of truth voor uw klanten? Welke zijn de momenten waarop ze u afrekenen? En hoe zorgt u voor maximale impact op hun perceptie zodat ze uw organisatie aan anderen aanbevelen en zich loyaal tegenover u opstellen?

Sessie 5: Uw organisatie klantgericht maken - plan van aanpak 

We werken een concrete aanpak uit om customer journeys te ontwerpen en uit te rollen in uw organisatie en ze daarmee écht klantgericht te maken. We reiken een methode aan die concrete verandering brengt en haalbaar is voor elke organisatie. 

Inschrijven voor dit Lab kan hier. Voor meer info kunt u terecht bij Anouk Andries.

Doelgroep

Opleiding voor leidinggevenden, sales-, marketing- en operationele verantwoordelijken. (Niet bedoeld voor consultants of leveranciers van IT diensten).

Spreker

Horst Remes is Managing Partner bij Onestone, een adviesbureau dat bedrijven bijstaat om bottom line resultaten te verbeteren via een efficiënte, klantgerichte dienstverlening. Horst heeft een achtergrond als international sales director in de telecommunicatie-industie en focust zich sinds bijna twintig jaar uitsluitend op advies over klantenstrategie. Hij leidde tal van onderzoeksinitiatieven over klantengedrag en is een gewaardeerd spreker op bedrijfs- en customer experience events.

 

Contactpersoon

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Adres

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 890 euro (excl. btw)
  • Niet-leden: 1035 euro (excl. btw)

Voor dit Lab kunt u gebruik maken van de kmo-portefeuille. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 15

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group