Skip to main content

Lab: Aligneer sales & marketing en boost je groei exponentieel!

'Commercial excellence' draait om het aligneren van sales en marketing vanuit strategisch perspectief. Snelle groeiers kunnen zo hun commercieel beleid een echte boost geven.

Expansieve kmo’s die hun commercieel beleid onder de loep willen nemen en versterken, hebben alle baat bij 'commercial excellence'. In dit traject leer je hoe je jouw sales & marketing kan aligneren om de groei van je bedrijf een boost te geven.
Benny Van Calster (sales & marketing consultant/interim-manager) begeleidt de interactieve sessies, die theorie en werksessies combineren. Afhankelijk van het thema nodigen we een externe expert uit en krijg je praktijkgetuigenissen te horen. De bedoeling is om zoveel mogelijk ervaringen en kennis met elkaar te delen.

Programma

  • Sessie 1 – Sales & marketing alignment vanuit strategisch perspectief
    Inzichten in hoe beide departementen horen samen te werken, concepten van funnel management, customer intelligence als basis voor je strategie, product leadership vs. customer intimacy aanpak,... 
  • Sessie 2 – Hoe je sales & marketing organiseren
    Rollen & verantwoordelijkheden, CRM & data driven aanpak, account-based markteting, customer centricity aanpak, offline & online marketing,...
  • Sessie 3 – Verkoopkanalen
    Verkoopkanalen zoals directe verkoop, integreren van distributiemarketing in je marketingaanpak, een push & pull plan opstellen om je merk te versterken,....
  • Sessie 4 – Sales enablement
    De kernprincipes van sales enablement, de rol van content marketing & platforms in sales enablement, sales & marketing automatisering,...

Spreker

Benny Van Calster heeft meer dan 20 jaar ervaring in internationale sales & marketing als interim-manager/consultant. Hij heeft gewerkt met zowel start-up’s, kmo’s als grote corporate organisaties rond 'commercial excellence' (nl. de alignering van verkoop en marketing in een organisatie). Hij is een gecertifieerd ‘business maker’ bij Lemon Operations, waar hij trainingen geeft rond o.a. ‘subscription based business modelling’. Recent was hij co-founder van Minds&More, één van de leidinggevende sales & marketing consulting bedrijven in België.

Voor wie?

Voor ondernemers/eigenaars/founders die de groei van hun bedrijf willen stimuleren dankzij een doorgedreven samenwerking tussen sales en marketing

Contactpersoon

Johan Van Gool

Member services/projectbegeleider finance

Wanneer

Prijs

550 euro 

VLAIO Voka samen voor sterk ondernemen

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in de vorm van foto en/of film - dat nadien op Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.


Dit Lab ondersteunt SDG 8. De 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties worden wereldwijd ingezet als doelstellingen voor duurzame ontwikkeling. Ze vormen ook de basis van het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO).

SDG 8

 

Meer info over het VCDO kan je hier terugvinden.


Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag