Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Klangericht en efficiënt handelen vanuit de commerciële binnendienst traject
klantgericht en efficiënt handelen traject

Klangericht en efficiënt handelen vanuit de commerciële binnendienst traject

Hoe uw commerciële medewerker het grote verschil maakt in 3 stappen
 

.

De trouw van een klant aan een onderneming wordt voor meer dan 50% bepaald door het gedrag van de medewerkers:  voelt de klant zich begrepen? heeft hij een goed en professioneel contact ? wordt hij goed opgevolgd en geholpen? is het contact vlot en aangenaam?

Tijdens 3 workshops van een halve dag leren we interne commerciële medewerkers hoe ze meer plezier, impact en resultaat krijgen in hun job door

•        te verbinden met hun klanten
•        te durven doorvragen
•        een “hoe kan ik helpen”-attitude en gedrag te ontwikkelen
•        op een authentieke en natuurlijke manier aan up-en cross-selling te doen
•        optimaal om te gaan met tijd en de juiste prioriteiten te stellen
•        positief om te gaan met klachten
•        probleemoplossend denken

Workshop1 - 1 maart 2021 van 9u tot 12u
Klantvriendelijk en efficiënt communiceren vanuit de commerciële binnendienst.


Tijdens deze interactieve workshop gaan we samen aan de slag met “customer intimacy en centricity”.

Hoe kunnen we vanuit onze job als commerciële binnendienstmedewerker beter verbinden met onze klanten? Op welke manier kunnen we een goede professionele relatie met de klant ontwikkelen en opbouwen? Hoe kunnen we onze relatie optimaal en efficiënt onderhouden?  Wat kan je concreet doen? Welke vragen stel je? Hoe bouwen we aan vertrouwen? Hoe maken we het verschil?

Na deze workshop keren de deelnemers terug met praktische tips en een lijst met concrete vragen om hun klanten beter te leren kennen en meer business opportuniteiten te ontdekken.


Workshop 2 – 23 april 2021van 9u tot 12u
Jouw positieve invloed op de sales van je organisatie.


In een volgende stap gaan we verder verdiepen door in te zoomen op het sales proces van de interne commerciële medewerker. Waar zit jij in het sales proces? Hoe kan je vanuit die positie impact hebben? Hoe kan je de klant helpen en een goed gevoel geven en zo de trouw aan uw onderneming verhogen? Op welke manier kan je de relatie verder ontwikkelen? Hoe kunnen we up-en cros- sellen? Hoe leads, mailings en offertes opvolgen? Hoe proactief handelen en ben je alert voor commerciële kansen? Hoe verdelen we onze tijd optimaal? Hoe leren we prioriteiten stellen?

Tijdens deze workshop ontwikkel je een concreet actieplan om jouw bijdrage aan het verkoopresultaat te optimaliseren.


Workshop 3 – 7 mei 2021 van 9u tot 12u
Maak van een klacht een kracht.


Tijdens deze laatste workshop behandelen we klachten en negatieve boodschappen waarmee je als commerciële binnendienst te maken krijgt in je eigen dagdagelijkse praktijk. We gaan aan de slag met bedrijfseigen cases en reële voorbeelden. Voor elke topic bedenken we samen manieren om constructief te reageren op klachten en deze om te buigen naar een goed gevoel, zowel voor de klant, als voor jezelf.  Je ontdekt hoe je ervoor kan zorgen dat een klacht een kracht wordt. Je leert op een assertieve manier moeilijke boodschappen over te brengen. We staan stil bij het belang van intonatie en lichaamstaal.  Deze workshop zal je zelfvertrouwen een boost geven en je commerciële vaardigheden opkrikken.
Na deze workshop keer je terug met heel wat praktische tips en tricks om op een aangenamere manier te communiceren met je klanten

Spreker

Caroline Raes Caroline Raes van Esensi Caroline is een bevlogen en enthousiast salesexpert, met een jarenlange professionele ervaring waarbij ze zelf met beide voeten in de sales stond. Haar dynamiek werkt aanstekelijk en geeft goesting om aan de slag te gaan met alles wat er tijdens de opleiding aan bod is gekomen.

 

Deze workshops kunnen apart worden gevolgd aan 180 euro, of als een traject van 3 workshops aan het voordelige tarief van 500 euro.
 

Als de omstandigheden het toelaten gaan deze workshops fysiek door in de Voka Box, Lammerstraat 18 te Gent. In het andere geval worden ze digitaal aangeboden, waarbij er zeker voldoende interactie gegarandeerd wordt.

 

Contactpersoon

Regine Vyverman

Opleidingen - Arbeidsmarkt

Adres

Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 500 euro (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid?
Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

10% korting voor een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

   

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat