Skip to main content
Interne communicatie met impact

Interne communicatie met impact

In deze opleiding van 3 halve dagen gaan we in op een aantal aspecten van interne communicatie.

Interne communicatie met impactWat maakt een organisatie succesvol vandaag en morgen? Niet alleen een topproduct, een uitgekiende marktstrategie of ervaren medewerkers? Neen, meer en meer groeit het besef dat de betrokkenheid van medewerkers hier voor een groot stuk toe bijdraagt. En dat is nét het domein waar een impactvolle interne communicatie op inspeelt.

In deze opleiding van 3 halve dagen gaan we in op een aantal aspecten van interne communicatie.

Hoe komt u tot een efficiënte vergadercultuur binnen uw organisatie?
Annick Heyman - 13 maart 13.30 – 17.00 uur

Wilt u inzetten op een vergadercultuur binnen uw organisatie waarbij iedereen achteraf denkt: dit was zinvol!? Een vergadercultuur die zorgt voor betrokken medewerkers, een goede interne informatiedoorstroom, zonder dat er tijd verloren gaat?

Besprekingen, vergaderingen en meetings zijn vaak saai, duren te lang en leveren veelal geen concreet resultaat. Daarom wordt vergaderen vaak als tijdsverspilling beschouwd, terwijl efficiënt en productief overleg juist heel nuttig kan zijn, de besluitvorming kan versnellen en dus heel wat tijdwinst kan opleveren. In deze opleiding krijg je concrete tips en tactieken mee om de vergadercultuur binnen je eigen organisatie aan te pakken.

Hoe schrijft u interactieve, toegankelijke en doeltreffende mails?
Mark Van Bogaert – 25 maart 9.30 – 12.30 uur

In deze workshop bekijken we samen met u hoe u meer aandacht en respons krijgt op u mailings. Mark Van Bogaert begeleidt deze workshop.  Al ruim twintig jaar doet hij tests met verschillende tekstversies om te onderzoeken wat de meeste reacties oplevert. 
Mark werkt voor grote mediabedrijven, overheden en socialprofitorganisaties. Voor zijn teksten won hij de Gouden Veer en een boekenplank vol andere prijzen.

Digitale tools die u interne communicatie ondersteunen
Olivier Mangelschots – 1 april 09.30 – 12.30 uur

In deze laatste sessie gaan we samen met Olivier Mangelschots in op digitale tools om u interne communicatie en samenwerking te ondersteunen. Tools om intern te communiceren gaan breed. Niemand wordt nog blij van de zoveelste ongebruikte intranet of interne e-mailnieuwsbrief. In deze workshop zoomen we in op communicatie- en samenwerkingstools die dicht staan bij uw taken en teamwerking. Die uw organisatie vooruithelpen en zorgen voor interne communicatie met Impact.

 

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar Marjolein Haan of bel 09 266 14 51.

 

 

Adres

Voka Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen (Voka Box)
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: € 550 voor de drie sessies

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid? Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

 

10% korting vanaf een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf.


Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

 

kmo-portefeuille

 

 

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
BovaEnviro+
GutzandGlory
G4S
Soundfield
Jobat