Skip to main content
(Internationaal) Dealermanagement

(Internationaal) Dealermanagement

Een dealernetwerk als (internationale) saleskatalysator

U wilt uw product ongetwijfeld op de meest efficiënte manier vermarkten. En u denkt eraan om te werken met dealers? In deze unieke driedelige opleiding leert u hoe u een succesvol (internationaal) dealernetwerk selecteert, opzet, uitbouwt, aanstuurt en (onder)houdt.

In uw (internationale) verkoopstrategie is een dealer een erg belangrijke schakel als de eerste ambassadeur van uw product. Net daarom is het van groot belang dat u bij het uittekenen van een dealernetwerk niet alleen de juiste partners weet te kiezen, maar ook weet hoe een dealer denkt en handelt.

INHOUD

In dit uniek traject krijgt u inzichten en handvatten om succesvol te verkopen via een dealernetwerk. Volgende thema’s komen aan bod:

De psychologie van een dealer

  • Hoe denkt een dealer?
  • Hoe engageert u een dealer?
  • Wat is belangrijk voor een dealer?
  • Hoe behoudt u maximale impact op de dealer?

Opzetten van een dealernetwerk

  • Hoe bepaalt u het profiel van uw dealer?
  • Hoe kan u een (inter)nationaal dealernetwerk opzetten, uitbouwen en houden op lange termijn?
  • Hoe maakt u uw dealers tot ambassadeurs van uw merk?
  • Wat is de impact van een dealernetwerk op uw salesorganisatie?

Valideren en verlonen van dealers

  • Hoe formuleert u doelstellingen (kwalitatief en kwantitatief)?
  • Hoe meet u de performantie van uw dealers?
  • Hoe gaat u om met prijszetting en marges?
  • Hoe beheerst u het prijsbeleid van uw dealer in de verschillende markten?
  • Hoe gaat u om met dealers die fluctueren in omzet?
  • Hoe bewaakt u de financiële gezondheid van uw dealer?

 Verkopen via dealers

  • Hoe gaat u om met een dealer die niet opgestart geraakt?
  • Hoe lanceert u nieuwe producten succesvol in een dealernetwerk?
  • Hoe voert u marketingcommunicatie met en via uw dealers?

Conflicten met dealers

  • Hoe vermijdt u kanaalconflicten?
  • Hoe vermijdt u dat een dealer uw bedrijf verlaat voor een concurrent?
  • Hoe zegt u neen tegen een dealer en waarom kan dat sterk werken?
  • Hoe beëindigt u een dealerovereenkomst?

Omgaan met feedback van dealers

Met een goed geleid dealernetwerk blijft uw (internationale) verkooporganisatie overzichtelijk, efficiënt en beheersbaar!

DOELGROEP

Organisaties die willen groeien met een dealernetwerk en/of indirecte verkoopkanalen.
Bedrijfsleiders, CEO’s, CCO’s, dealermanagers, salesmanagers, key account managers, business development managers, exportmanagers,…

SPREKERS

Peter Rabijns, De Groeiversnellers

 

Partners

Contactpersoon

Karolien Debruyn

Verantwoordelijke vorming & opleiding

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 550 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 715 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 11 februari 2020. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

CapitalAtWork
Deloitte
facilicom
ING
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
Rombit_corporate partner
SD  Worx
Tormans_Corporate partner