Skip to main content
Incoterms® 2020

Incoterms® 2020

Een praktische benadering van de meest recente wijzigingen

De Incoterms® - de internationale standaard die de rechten en plichten van de koper en verkoper bij internationaal transport van goederen regelt - veranderen elke tien jaar. De laatste wijziging is van toepassing sinds 1 januari 2020.

Deze wijzigingen roepen wel wat vragen op. Zijn er veel veranderingen? Wijzigt de inhoud? Zijn er nieuwe Incoterms® bijgekomen? Of krijgt een aantal bestaande Incoterms® een nieuwe invulling? Welke impact heeft dit op uw bedrijfsvoering? En wat met uw contractuele verplichtingen, uw aansprakelijkheid en de gevolgen voor de winstmarge?

INHOUD

Deze opleiding geeft u, naast een korte basisintroductie, vooral een inzicht in alle wijzigingen bij de Incoterms® 2020.

Volgende topics komen aan bod:

Incoterms® toen, nu en in de toekomst
Wat is het toepassingsgebied van de Incoterms®?
Een inzicht en verduidelijking bij de terminologie van de Incoterms®.
De wijzigingen en aanbevelingen vanaf 2020.
Hoe kiest u de beste Incoterm®?
Wanneer worden de risico’s en kosten overgedragen en waar gebeurt de levering van de goederen?
Welke weerslag hebben Incoterms® op uw boekhouding en uw kostprijs- of omzetberekening?
Welke Incoterm® gebruikt u best bij een bepaalde goederen- en betalingsstroom?

Enkele praktische voorbeelden maken deze sessie compleet.

DOELGROEP

Verantwoordelijken en medewerkers van afdelingen export, transport, logistiek, aan- en verkoop, boekhouding, …

SPREKER

Johan Proost
Managing director Ipsen Logistics Belgium
Voorzitter van Forward Belgium (Vereniging Expediteurs België)
Chair van de ICC commissie voor revisie van de INCOTERMS 2020

 

Contactpersoon

Karolien Debruyn

Verantwoordelijke vorming & opleiding

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 28 januari 2020. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 

Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille in te dienen uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van de opleiding.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: datum start opleiding
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of sem.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.U heeft promotie gemaakt?

CapitalAtWork
Deloitte
De Ridder
facilicom
ING
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
Rombit_corporate partner
SD  Worx
Tormans_Corporate partner