Skip to main content
Incoterms
  • Online

Incoterms in de praktijk

Een degelijke basisintroductie.

De Incoterms® staan voor de internationale standaard die de rechten en plichten van de koper en verkoper bij internationaal transport van goederen regelt. Doet u internationaal zaken? Dan is het belangrijk om te weten welke taken, risico’s en kosten samengaan met de transactie van goederen van verkoper naar koper vóór u een contract afsluit.  Welke impact heeft dit op uw bedrijfsvoering? Wat zijn de gevolgen voor uw boekhouding en logistiek? Wat zijn de contractuele verplichtingen, aansprakelijkheid en gevolgen voor de winstmarge? Deze opleiding biedt u een antwoord op deze en andere vragen.

Deze opleiding geeft u een uitgebreide basisintroductie over Incoterms®.

Volgende topics komen aan bod:

  • Wat zijn Incoterms® en waarvoor worden ze gebruikt?
  • Een inzicht en verduidelijking bij de terminologie van de Incoterms®.
  • Welke weerslag hebben de Incoterms® op uw kostprijsberekening?
  • Wanneer gaan de risico’s en kosten over en waar gebeurt de levering van de goederen?
  • Hoe kiest u de beste Incoterm®?
  • Welke Incoterm® gebruikt u best bij een bepaalde goederen- en betalingsstroom?
  • Wanneer worden de risico’s en kosten overgedragen en waar gebeurt de levering van de goederen?
  • Welke weerslag hebben Incoterms® op uw boekhouding en uw kostprijs- of omzetberekening?

Enkele praktische voorbeelden en oefeningen maken deze sessie compleet.

DOELGROEP

Deze opleiding is bestemd voor kmo’s die internationale transacties afsluiten: verantwoordelijken en medewerkers van afdelingen import, export, logistiek, aan- en verkoop en transportmanagers, zaakvoerders, boekhouders, administratief bedienden, dispatchers, ...

SPREKER

Johan Proost
General Manager Broekman Logistics
Chair van de ICC commissie voor revisie van de INCOTERMS 2020

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw).
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Deze activiteit is volzet.

Voorwaarden

Uw inschrijving is definitief wanneer u deze bevestigingsmail heeft ontvangen. Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 16 maart 2021. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille in te dienen uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van de opleiding.

Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: datum start opleiding
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 3

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Welt white paper
Gosselin
CapitalAtWork
Deloitte
De Ridder
facilicom
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
SD  Worx
Tormans