Skip to main content
Logo HR en interne communicatie

HR class: Strategisch verlonen

Maak het verschil met een competitief salarispakket

Hoe worden de medewerkers in jouw organisatie vandaag verloond? Op basis van de uitvoering van een functie of een rol, op basis van de prestaties, op basis van hun competenties of op basis van hun potentieel? Hoe en waarom maken we het onderscheid hierin? Wordt er vandaag gewerkt met een functieclassificatie en waarom doen we dit? En wat betekent dat concreet? 

Deze verschillende beloningsvormen worden naast het brutoloon, extra-legale voordelen en ook non-financials gelegd. Want medewerkers hechten belang aan meer dan euro’s alleen. En gelukkig maar! 
We bekijken welke mogelijkheden er zijn en hoe we de verschillende mogelijkheden koppelen aan verschillende functies. Uiteraard zal dit voor de ene organisatie anders zijn dan voor de andere en willen we als HR-partners keuzes maken die in lijn liggen met de organisatie. Want niet elke organisatie moet per definitie een vooruitstrevend cafetariaplan ontwikkelen om medewerkers aan te trekken en te kunnen behouden.  
Maar hoe begin je daaraan? En hoe stellen we een aantrekkelijk salarispakket op zonder dat de kosten de pan uitswingen? We gaan samen op weg om hier de eerste fundamenten voor jouw verloningsbeleid te leggen.  

In het deel 2 van de sessie bekijken we hoe een salarispakket kan evolueren – hoe pak je salarisopslag aan? Wanneer komt iemand in aanmerking voor loonsopslag, wie beslist dit en hoe groot kan/moet die opslag zijn? We bekijken verschillende mogelijkheden en gaan op pad om dit voor jouw organisatie werkbaar en beheersbaar te maken zodat de medewerker dit motiverend ervaart en zich ook financieel geapprecieerd voelt.

Na deze sessie zal je de bomen door het bos kunnen onderscheiden en gericht kunnen werken op wat voor jouw organisatie en jouw medewerkers belangrijk én motiverend is. 

Doelgroep: 
Iedereen die gelooft dat het verlonen van medewerkers uit meer dan enkel brutoloon bestaat én graag zicht krijgt op wat (nog beter of anders) kan en hoe dit op organisatieniveau aan te pakken, in lijn met de verschillende functies en prestaties van de medewerkers.

Interesse in de andere HR Classes? Schrijf je in voor één van de 5 classes:

Jouw trainer voor deze HR Class
Emely Vral - Effectis
Emely studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven en startte haar loopbaan als Consultant bij Hudson waar ze werkte binnen diverse domeinen: HR Strategy, Rekrutering & Selectie, Competency Management, Performance Management, Compensation & Benefits. Daarna deed ze ervaring op in 2 verschillende bedrijven via een interne HR-functie om in 2017 te starten als freelance consultant. Ze optimaliseert nu bij klanten (vooral KMO’s) de interne HR-processen  en ondersteunt hen bij het opnemen van HR-projecten.  
 

Emely

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen - Kempen (Locatie Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€360 Excl. BTW

Niet-leden:
€540 Excl. BTW

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €360/leden en €540/niet-leden. Indien je inschreef t.e.m. 22 januari is het projectbedrag als lid van Voka € 324. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 7 opleidingsuren ingeven.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden:
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 10 werkdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf  10 werkdagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
kameracademie.mk@voka.be
Tel 014/56 30 30

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Deloitte Private
pfl