Skip to main content
Voka Opleiding

Een strategisch plan op A4

Bouw voor je bedrijf een strategisch plan dat écht werkt: visionair, pragmatisch en makkelijk opvolgbaar.
 

Iedereen heeft plannen. Maar we realiseren onze plannen vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed/concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. OGSM – Objective, Goals, Strategies, Measures - is een methodiek die je leert een plan te maken dat wél werkt.

Een OGSM is een plan dat slechts uit 1 A4-pagina bestaat, dat leidt van visie naar actie. In één oogopslag wordt duidelijk hoe het plan eruit ziet en hoe onderdelen ervan samenhangen. Dit maakt het tot een krachtig middel om zowel voortgang als focus te bewaken. Een OGSM verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek werd intussen al wereldwijd succesvol toegepast door honderden bedrijven en organisaties.

Deze opleiding bestaat uit drie delen

  1. Van SWOT naar POWERSWOT: prioriteitstelling in sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreigingen van de organisatie. 
  2. OGSM: we bouwen samen een strategisch plan op 1 A4. Daarin wordt het uiteindelijke Objectief (O) bepaald. Hieraan koppelen we enkele meetbare Goals (G), die het te behalen succes zichtbaar maken. Om de doelstellingen te bereiken, definiëren we enkele Strategische blokken (S). Aan deze blokken worden zeer concrete Maatregelen (M) of acties gekoppeld. Zo maken we samen een overzichtelijk en heel pragmatisch plan op.
  3. Best practices en next steps

Outcome

Op het einde van de dag heb je niet alleen inzichten in hoe je op een eenvoudige manier een strategisch plan kan maken, maar je hebt ook al meteen een eerste draft van jouw eigen plan mee naar huis. 

Doelgroep

Deze opleidng is ideaal voor managers en directeurs, of ze nu aan het hoofd staan van een bedrijf of van een afdeling (sales, marketing, HR…). Eigenlijk wil elke leidinggevende richting geven aan zijn/haar team, en daar is deze methodiek ideaal voor. Bovendien toepasbaar in grote en kleine bedrijven, zowel in B2B als B2C. De trainer zal voorbeelden en cases aanpassen aan de groep.

Maak kennis met de trainer

Lucia Soetens is een enthousiaste business leader met 20 jaar ervaring in verschillende sectoren. Ze begon haar carrière bij Unilever waar ze gedurende 11 jaar verschillende marketing en sales-jobs bekleedde. Bij Coca-Cola was ze verantwoordelijk voor Coke Light en meerdere internationale projecten. Vervolgens leidde ze het lekkerste merk van België, Côte d'Or naar verschillende successen in de Benelux.

Contactpersoon

Jolyn De Baets

Communicatie - Opleidingen

Adres

Vokabox
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

400 euro (excl. btw)

Nog geen lid?
Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

10% korting vanaf een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf. Inclusief lunch en syllabus.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

btw classes

Advertentie Festival van Vlaanderen