Skip to main content
E-commerce

E-commerce, sociale media en new retail in China

Dit seminarie wordt volledig digitaal gegeven.

In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol ingenomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is heel geïnteresseerd in westerse producten, maar de klassieke e-commerce en sociale mediakanalen die wij kennen, werken niet in China. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nieuwe retailconcepten ontstaan in China die onder de noemer ‘New Retail’ heel wat weerklank vinden, ook in het Westen. 

Chinese e-commerce spelers zoals Alibaba ontwikkelen nieuwe concepten waarbij online en offline op een revolutionaire manier geïntegreerd worden. Zelfs onbemande winkels beginnen op te duiken in het straatbeeld. Deze nieuwe mogelijkheden bieden heel wat opportuniteiten voor westerse bedrijven. 

Een goed begrip van deze complexe markt en haar mogelijkheden is meer dan ooit cruciaal. Tijdens deze workshop zal Bart Horsten de trends en mogelijkheden op dit vlak in kaart brengen en uitleggen hoe westerse bedrijven deze kanalen kunnen inzetten in hun eigen China-strategie. Dit alles zal worden geïllustreerd met enkele concrete case studies en de deelnemers zullen praktische aanbevelingen kunnen meenemen.

Inschrijven voor dit seminarie kan hier. Voor meer info kunt u contact opnemen met Tom Vermeersch.

Spreker

Bart Horsten – Horsten International.

Bart Horsten is China-ondernemer en adviseur sinds 1998, gespecialiseerd in de begeleiding van Belgische bedrijven bij hun eerste stappen op de Chinese markt. Bart is medeoprichter en managing director van Horsten International (www.horsten.be ), een Belgisch bedrijf met kantoren in Turnhout, Hong Kong en Xi’an, China. De diensten die Horsten biedt, bestaan uit strategisch advies, marktonderzoek, partneridentificatie, projectmanagement, business development, sourcing, oprichting van vennootschappen en online-marketingdiensten. 

Horsten was ook initiatiefnemer voor de oprichting van MyChinaWeb (www.mychinaweb.com) in 2016, het eerste online marketing agency in België dat gespecialiseerd is in de begeleiding van westerse bedrijven die hun producten in China willen lanceren via e-commerce of actief willen worden op Chinese sociale media.

Contactpersoon

Tom Vermeersch

Member Services/Internationaal Ondernemen

Wanneer

Prijs

  • Voka leden: 190 euro
  • Niet-leden: 290 euro
  • Ambassadors: gratis

Voor dit seminarie kunt u ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Erkenningsnummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 3

logo

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
CRM Group
DHL
ING
Proximus
SD  Worx