Design Thinking en Customer Validation voor starters

04/02/2019

Drievierde van de nieuwe producten of diensten faalt binnen het eerste jaar na lancering. Harde cijfers, als je weet hoeveel budget, tijd en talent ervoor nodig is om die diensten op de markt te brengen. Toch kan je via een aantal methodes je kansen op succes vergroten. 

'Design Thinking en Customer Validation voor starters' is een driedelige workshop.
 
Deel 1: Principes van design thinking, lean start-up en business model canvas.

In deel 1 van deze opleidingsreeks wordt een stappenplan aangereikt om ervoor te zorgen dat je investeert in de juiste projecten en die vervolgens met een beperkt risico in de markt kan zetten.

Deel 2: Marktonderzoek en validatie van je business model

We bouwen verder op de methode die werd aangereikt in deel 1. Het belang van marktonderzoek/validatie van je (business) idee wordt in de verf gezet. Er wordt uitgelegd hoe je kan valideren wie je ideale klant is, of je value proposition correct is... En dat voor een beperkt budget.

Deel 3: Solve your business case in one day

De principes aangeleerd in deel 1 en 2 worden live toegepast op de business cases van de aanwezige ondernemers.

Voor wie?  

Elke ondernemer die:
1)      Een nieuw product of dienst in de markt wil zetten
2)      Wil innoveren met het oog op evolutie in de markt
3)      Een nieuwe markt wil aanboren met zijn/haar huidig productengamma
4)      Bijkomende functionaliteiten/services wil toevoegen aan zijn huidige aanbod

Door Wie?

Dennis De Clercq, productontwikkelaar en founder van de start-up Buffl. Buffl past zelf laagdrempelige validatie toe in design thinking processen voor onder andere KBC, Telenet, Luminus en VRT.

Meer info?

tim.jaenen@voka.be

Bryo Vlaams-BrabantAIO