
De 1 pagina strategie
Ondernemers zijn vaak vooral bezig met 'de dingen juist proberen te doen' eerder dan 'de juiste dingen te doen'. De dagelijkse werking van het bedrijf krijgt voorrang op het werken aan de organisatie zelf en het werken aan de strategie.
De 1 pagina strategie helpt de KMO ondernemer focussen op de essentie.
1 Pagina strategie?
De 1 pagina strategie is een eenvoudig en soepel strategieconcept, ontwikkeld op maat van en met behulp van tientallen KMO-ondernemers. Een concept dat zich beperkt tot wat nodig en voldoende is in een KMO-omgeving. Een concept dat werkt voor elke ondernemer ongeacht de aard of omvang van het bedrijf, ongeacht de achtergrondvan de bedrijfsleider. Een concept dat bestaat uit een beknopt en overzichtelijk strategieplan op één A4 en uit een 10-stappen strategie ontwikkelingstraject.
Programma
Je ontwikkelt onder begeleiding van de experten een goed doordacht en becijferd strategieplan voor je eigen bedrijf. Dit plan stelt je in staat concrete groeiprojecten te definiëren en je financieringsbehoeften in kaart te brengen.
Tijdens 10 interactieve groeps- en werksessies krijg je toelichtingen en praktische tips mee en deel je je ervaringen in een kleine groep deelnemers (max.10). Ook tussen de sessies werk je individueel aan je eigen plan. Dit doe je onder begeleiding van één van de experten, op wie je steeds kan terug vallen als ondersteuning of klankbord. ook tussen de sessies door.
Sessie 1: Beginselen balans- en resultatenrekening analyse
Sessies 2-4: Analysefase
Sessies 5-6: Oriëntatiefase
Sessies 7-8: Planningsfase
Sessie 9: Uitvoeringsfase
Sessie 10: Financieringsbehoeften en -mogelijkheden
Doelgroep
Ambitieuze zaakvoerders of financiële managers van groeiende KMO's. Deelname van beide profielen samen is een meerwaarde.
Experten
Jan Vercammen
Jan is sinds 2007 CEO bij verschillende B2B bedrijven ; eerst bij de Egemin Group, later Dematic en momenteel bij het technologiebedrijf Rombit.
Hij combineert daarbij een technische achtergrond (burgerlijk ingenieur) met strategisch-commercieel denken. Hij kan zich goed inleven in de professionele leefwereld van ondernemers, bedrijfsleiders en – eigenaars. Zijn inbreng bevindt zich op het terrein van strategie, B2B marketing, (business model) innovatie en het leiderschap dat daarbij nodig is.
De concepten uit de 1-pagina strategie worden geïllustreerd door zijn ervaringen uit de praktijk.
Greet Daems
Greet studeerde af als handelsingenieur en adviseert nu KMO-bedrijfsleiders als financieel strategisch coach.
Ze staat al 25 jaar dag in dag uit te midden van KMO-ondernemers. Hun leefwereld is dan ook de hare.
Boekhoudcijfers vertalen naar begrijpbare info over jouw bedrijf waar je praktisch mee aan de slag kan is haar passie.
Greet is een enthousiast, no-nonsens iemand die de taal van de ondernemer spreekt.
Ze is zeer kritisch en zet je aan tot nadenken.
Ze is dan ook je ideale klankbord op vlak van cijfers en strategie.
“De 1-pagina strategie voor kmo-ondernemers met groeiambitie”
(Vic Wouters, Guy Vercauteren, Erik De Schutter) - www.de1paginastrategie.be