Skip to main content
Commerciële toolbox voor niet commerciële medewerkers

Commerciële toolbox voor niet commerciële medewerkers

In tijden van crisis moet iedereen in de organisatie een handje helpen en een tandje bijsteken om de business op peil te houden. De functie van commerciële binnendienst die voorheen misschien voornamelijk uit administratieve taken bestond, komt nu meer in het teken te staan van ‘sales’. Reactief handelen is niet meer voldoende en maakt plaats voor proactieve sales. Het is bewezen dat een commerciële binnendienst de meeste troeven in handen heeft om aan cross-selling te doen.  Maar Hoe?

Ontdek hier hoe je als commerciële binnendienstmedewerker de verkoopresultaten van jouw organisatie positief kan beïnvloeden.


Samen werken we op een interactieve manier rond de volgende onderwerpen:

• Hoe ziet jouw functie er op de dag van vandaag uit en waar wil je naartoe?
• Waar zit jij in het sales proces van jouw organisatie?
• Hoe kan je vanuit jouw positie impact hebben?
• Hoe kan je de klanten helpen en een meerwaarde voor ze betekenen?
• Hoe kan je de klant een goed gevoel geven en zo de trouw aan je bedrijf verhogen?
• Op welke manier kan je de relatie met je klant verder ontwikkelen?
• Hoe kan je aan up-selling doen? Op welke manier pak je dat aan?
• Hoe kan je cross-sellen? Welke vragen kan je stellen?
• Hoe volg je leads, mailings en offertes op met een grotere slaagkans?
• Hoe kan je proactief handelen?
• Op welke manier kan je alert zijn voor commerciële kansen?
• Welke tools en technieken kunnen je hierbij helpen?

Tijdens deze interactieve workshop werken we met eigen cases en concrete praktijkvoorbeelden van de groep. De deelnemers ontdekken tools om hun eigen processen beter te begrijpen en te optimaliseren  Ze leren succesvolle technieken aan en krijgen stevige handvaten waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Ze ontvangen heel wat praktische tips die ze meteen kunnen omzetten in de praktijk. Dit zal hun zelfvertrouwen en werkplezier boosten en daardoor ook hun verkoopresultaten.

Een kleine investering met een groots resultaat.

Doelgroep


• Commerciële binnendienst medewerkers
• Administratieve medewerkers die (telefonische) contacten met klanten hebben.
 

 

 

Spreker 

Caroline Raes Caroline Raes van Esensi Caroline is een bevlogen en enthousiast salesexpert, met een jarenlange professionele ervaring waarbij ze zelf met beide voeten in de sales stond. Haar dynamiek werkt aanstekelijk en geeft goesting om aan de slag te gaan met alles wat er tijdens de opleiding aan bod is gekomen.

 

Ook interessant voor u!

• 7 mei van 9u tot 12u: Maak van een klacht een kracht
Hoe ga je om met klachten, weerstanden en negatieve boodschappen en maak je de positieve omslag.


Als de omstandigheden het toelaten gaan deze workshops fysiek door in de Voka Box, Lammerstraat 18 te Gent. In het andere geval worden ze digitaal aangeboden, waarbij er zeker voldoende interactie gegarandeerd wordt.

Contactpersoon

Regine Vyverman

Opleidingen - Arbeidsmarkt

Adres

Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 180 euro (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid?
Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

10% korting voor een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

   

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat