Commerciële intelligentie

14/09/2018

Workshop: waar en hoe een verkoper het verschil kan maken.

Vanuit zijn jarenlange ervaring als publiciteitsverkoper en later als salescoach in verschillende sectoren ( media, beton, hr-dienstverlening, kappersproducten, verzekeringen,…)  heeft de trainer vastgesteld dat sommige verkopers beter scoren dan anderen. Het is niet altijd de meest intelligente verkoper die best scoort, noch diegene die het meeste uitleg geeft over zijn product, noch diegene die het meest jaren van dienst heeft. Wat maakt dan het verschil ? Wel, sommige verkopers blinken uit in Commerciële Intelligentie. Wat dat betekent wordt helder uitgelegd in een no-nonsense verhaal, waar men het voor één keer niet heeft over productkenmerken, prijsnegotiaties of over afsluittechnieken.

Doelgroep en voorkennis

De workshop richt zich naar iedereen die een salesfunctie heeft : de verkoper, account- manager, de salesmanager, de vertegenwoordiger. Voorkennis is niet vereist : zowel junior als senior- profielen zijn welkom.
Deze workshop kan ook zinvol zijn voor de leidinggevenden van een salesteam, zijnde de salesmanager of commercieel directeur. Zij kunnen deze inzichten gebruiken of zelf toepassen in het coachen van hun verkopers om ze zo op een professioneel hoger level te brengen.

Programma

• Wat is belangrijker dan je product kennen en kunnen verkopen ?
• Wat bepaalt het resultaat van een C.I.- verkoper ?
• Wat zorgt voor de magische "klik" tussen hem en de klant ?
• Een C.I.-verkoper moet het goed kunnen uitleggen of toch niet ?
• Een C.I.-verkoper is een duikbootkapitein !
• Een CI verkoper geeft andere dingen dan kortingen ( geven ikv netwerken ) en beseft dat geven gelijk staat met terugkrijgen.
• Een CI-verkoper is fan van zijn bedrijf en ….zijn klant

Resultaat

De deelnemer krijgt tal van tips waarmee hij zich op een hard concurrentiële markt kan onderscheiden van zijn concullega-verkopers en waarmee hij zijn objectieven sneller mee kan behalen. Het gaat over inzichten, tips en advies die voor een keer losstaan van het eigen product of prijszetting. Naast IQ en EQ, kunnen ze in de toekomst hun CQ in de strijd gooien ! Elke deelnemer gaat op het einde van de dag naar huis met een persoonlijk actieplan waar hij ‘s anderendaags mee aan de slag kan.

 Docent

Jan Lux is zaakvoerder -trainer van Learning by Lux en traint en coacht verkopers sinds 1997. Heel wat klanten uit de Mediasector doen beroep op zijn expertise ( bijv. Concentra, VMMA…), maar ook Limburgse klanten zoals Ebema, Carglass, SKF, JCB, Fruitsnacks e.a.
Jan houdt niet van grote theorieën maar wel van echte workshops. Verwacht dus geen blitse PowerPointpresentaties, maar wél een interactief gebeuren waar samen nagedacht wordt hoe elk van ons zijn eigen verkoopsproces kan optimaliseren op basis van de aangereikte inzichten.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

 

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Tags