Skip to main content
ka copm
  • On- en offline

Chatbots for customer support

Facebook Messenger, Whatsapp, Skype, SMS.. Het zijn stuk voor stuk apps die de mogelijkheid creëren om rechtstreeks in contact te komen met wie we maar willen, wanneer we maar willen en tegelijkertijd de verwachting voeden om het liefst zó snel mogelijk een reactie te ontvangen. Deze verwachting heerst niet enkel binnen onze de familiale- of vriendenkringen. Ook van onze bedrijven willen we hetzelfde soort communicatie: instant, efficiënt en liefst met een tone-of-voice die past bij de 'oh zo geliefde' branding.

  “Convenience is the new loyalty”. Chat, e-mail, telefoon.. Als een bedrijf vandaag niet in staat is om een dienstverlening aan te bieden die naadloos aansluit op de behoeften van haar klanten, zal dit gepaard gaan met het verlies van klanten. De lat van customer service ligt hoog.. héél hoog! Een populaire manier om hierop in te spelen is door het inzetten van chat- en/of voicebots. Zo zijn kostenreductie, een groter bereik van klanten en een stijging in het beantwoorden van meer complexe vragen per uur de meest voorkomende positieve effecten op een customer service. Een succesvolle chatbot oplossing is echter niet op één dag gebouwd. Mits de juiste kennis van technologie en aanpak kan het echter wel een oplossing zijn die op korte termijn veel kan opleveren. Twee onmisbare zaken welke aangepakt zullen worden tijdens deze bootcamp.

Wat haal je uit de bootcamp?

  • Het begrijpen van de technologie: Chatbots, Voicebots en Natural Language Understanding (“in mensentaal”)
  • Hoever staat de technologie? Ontdek wat het kan, maar ook wat het (nog) niet kan!
  • Bepalen van je use case
  • Conversation design & flow voor chatbot
  • Plan van aanpak voor het testen en uitrollen van jouw chatbot
Programma

10 september (online): 16u00 - 17u30
Globaal theoretisch kader door Lore Simons, Sticky Lemon
'Hoe hebben wij dit project aangepakt?' Praktijkgetuigenis door Peter van den broeck, Proximus

24 september (fysiek): 16u00 - 19u00
Deep dive in de juiste modellen om aan de slag te gaan door Lore Simons, Sticky Lemon
'Chatbots for customer support in ons bedrijf' Praktijkgetuigenis door Sofie Knuts, Koninckx & Broekmans Advocatenassociatie

Doelgroep

Deze opleiding is voor

  • Marketing & communicatie
  • Customer service
  • IT
  • Sales

Er is geen voorkennis vereist.

Docent

Lore Simons, Sticky Lemon
Peter van den broeck, Proximus
Sofie Knuts, Koninckx & Broekmans Advocatenassociatie

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 4,5u

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Contactpersoon

Valerie Jennes

Adviseur internationalisatie & innovatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Voka Digital Academy

Voka Digital Academy start vanuit het overkoepelend kader van je organisatie via een digitale strategie. Vervolgens kan je verder werken aan je eigen case tijdens de themagerichte bootcamps in kleinere groepen. Ten slotte, eindig je met twee overkoepelende sessies die je leren hoe je case te implementeren in de organisatie. 

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

VDAB
BVI Bekkevoort
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo