Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Business Club - International Finance

In deze Business Club - International Finance kom je terecht in een uniek netwerk van CFO's van Vlaamse bedrijven met een internationale dimensie. Binnen dit inspirerende netwerk van collega-CFO's kan je jouw strategieën aftoetsen, kennis delen en ervaringen uitwisselen. Tijdens de sessies komen diverse actuele, strategische en operationele thema's van financieel en administratief management aan bod, op een praktijkgerichte manier. 

Programma

Proefsessie CFO-event: donderdag 20 februari 2024, van 18.00 tot 21.30 uur 

  • Kennismaking met het CFO-netwerk en de Business Club - International Finance
  • Keynote: Philippe Wallez, Head of ESG, Public Affairs & Senior Client Advisor bij ING België
  • Netwerking

Business Club - International Finance: Kick-off - dinsdag 26 maart 2024, van 18.00 tot 21.30 uur

We nemen uitgebreid de tijd om verder kennis te maken, elkaars uitdagingen te bespreken en thema’s voor de komende sessies vast te leggen.

De thema's van de sessies worden ingepland op basis van de uitdagingen van en overleg met de deelnemers.
Een greep uit de thema's:

  • tax update
  • transfer pricing
  • M&A
  • cash flow management
  • rapportering
  • consolidatie
  • digitalisering van finance
  • blockchain
  • inspirerend leiderschap voor de CFO
  • budgettering in moeilijke tijden
  • de CFO en IT
  • economic outlook

De bedoeling is om zoveel mogelijk ervaringen en kennis met elkaar te delen. Dit faciliteren we met heel interactieve sessies en praktijkgetuigenissen. Afhankelijk van het thema nodigen we een externe expert uit om info met ons te delen.

Doelgroep

CFO’s en finance professionals met een gelijkaardige managementfunctie van Vlaamse internationaal actieve bedrijven die hun finance strategie verder willen uitbouwen, hun financiële afdeling willen professionaliseren en/of hun administratieve processen willen verbeteren. Ze hebben nood aan een klankbord en netwerk waar ze complexe cases kunnen voorleggen, waar ze zich kunnen laten inspireren door collega's en door experts geïnformeerd raken/blijven over nieuwigheden. 

Praktische info

De overige sessies gaan telkens door van 18.00 tot 21.30 uur:

  • 26 maart 2024
  • 23 april 2024
  • 12 juni 2024
  • 26 september 2024
  • 24 oktober 2024
  • 27 november 2024
  • 10 december 2024

Locatie: Bij Voka West-Vlaanderen (Kortrijk), Voka Oost-Vlaanderen (Gent) of op bedrijfslocatie. Er zal na jouw inschrijving gevraagd worden of je met jouw bedrijf wil optreden als gastheer/vrouw.

Getuigenis

Stefaan Vancoillie, CFM van CNH Industrial: "Het grote voordeel is dat er een grote variëteit aan onderwerpen aan bod komt, aangebracht door echte specialisten, maar telkens ook met ruimte voor discussie en interactie tussen de Finance collega’s van verschillende bedrijven. Ook de ervaringsuitwisseling tijdens de pauzes, de dinermomenten en de interessante bedrijfsbezoeken laten je als CFO toe een kijk te krijgen op andere benaderingen buiten de vertrouwde omgeving, én helpen de processen binnen het eigen bedrijf in vraag te stellen en te verbeteren. Een echte aanrader!"

Kmo-portefeuille

Voor dit seminarie kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

Benodigde informatie kmo-portefeuille

  • Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Datum opleiding: 26/03/2024
  • Projectbedrag: € 1.650 voor leden, € 2.500 voor niet-leden 
  • Aantal opleidingsuren: 21 
  • Thema: Financiële geletterdheid

KMO-portefeuille

Contactpersoon

Johan Van Gool

Member services/projectbegeleider finance

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.650 euro (excl. btw)
  • Niet-leden: 2.500 euro (excl. btw)

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel via mail naar de genoemde verantwoordelijke. Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost aangerekend van 125 euro. Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag van het traject verschuldigd.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag