Stel je marktpositionering scherp in drie sessies
Ben jij je er van bewust hoe jouw merk gepercipieerd wordt door de markt? Weet je hoe je hierop moet inspelen en hoe je jouw merkstrategie op punt kan stellen? Daar gaan we op inzoomen tijdens de opleiding ‘Boost jouw brand’, gegeven door branding expert Stef Verbeeck!
Ga aan de slag met onder andere de ideale merkpositionering, storytelling en de customer journey tijdens deze drie sessies.
Programma en data
Sessie 1: merkanalyse (2 oktober, van 10u tot 13u)
• Ideale manieren om als KMO alles te weten te komen over de rationele en emotionele motieven van jouw doelgroep
• Wie is de ideale klant voor jouw merk, en welke motieven heeft hij/zij om met jouw merk te interageren?
• Positioneren van je merk ten overstaan van concurrenten in de markt op basis van een duidelijke visie
• Welke rol speelt je merk echt in het leven van je doelgroep?
Sessie 2: merkstrategie (9 oktober, van 10u tot 13u)
• Het ontwikkelen van een value proposition die vertrekt vanuit een duidelijke purpose en meerwaarde voor je klant
• De meerwaarde van storytelling als basis voor je merk: merkverhaal en elevator pitch
• Waarom merkstrategie eigenlijk antropologie is en emoties moet prikkelen
• Vertalen van je merkstrategie naar een identiteit die de juiste associaties opwekt bij je doelgroep
Sessie 3: merkbeleving (17 oktober, van 10u tot 13u )
• Het bieden van meerwaarde als merk in elke interactie met je klant
• De oneindige customer journey en hoe je wint bij elke touch point
• Wegnemen van frictie en het optimaliseren van communicatie en beleving
• Het uitbouwen van relaties op langere termijn met je doelgroep
DOELGROEP :
Met dit traject richten we ons naar ondernemers, marketing-professionals en beslissingsmakers van KMO's.
SPREKER :
Stef Verbeeck , partner en merkstrateeg bij de gespecialiseerde branding consultancy Pavlov te Antwerpen. Samen met zijn collega’s verdiept hij zich in het ontwikkelen en optimaliseren van merken, waarbij ze klanten helpen met adviezen inzake merkstrategie, merkbeleving en merkidentiteit.
Zijn 5e boek “Relatie Renaissance” zal vanaf februari in de rekken liggen. Relatie Renaissance is een pleidooi voor meer menselijkheid en emotie in branding, aan de hand van 5 paradoxen en de 5 deugden die van uw merk een lovebrand maken.