Wist je dat de Zweedse economie één van de sterkste en meest stabiele economieën van Europa is? Om succesvol door te breken in deze markt is een grondige voorbereiding essentieel. Welke kansen liggen er voor jouw onderneming? En hoe kan je je voorbereiden op een succesvolle marktintroductie? Je komt het allemaal te weten tijdens ons interactief begeleidingstraject ‘Beyond Borders: Zweden’!
Aan de hand van praktische tools en informatie, businesscases, en tips en tricks van experten geven we je alle informatie om jouw bedrijf succesvol op te starten en te laten groeien in Zweden.
Concreet?
- Kortlopend traject van 4 vergaderingen in groep
- Mogelijkheid tot persoonlijke coaching indien gewenst
- Evaluatie na elke bijeenkomst
- Markt-actieplan voor deze markten op maat van jouw bedrijf
Duur en kick off?
- Dinsdag 30 november 2021 van 16u00 – 19u00 gaat de kick off door bij Voka - Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant
- De daaropvolgende 3 vergaderingen worden vastgelegd met de voltallige groep zodat iedereen maximaal aanwezig kan zijn, ook de sprekers. Afhankelijk van Covid-19 kan dit hybride, live of virtueel zijn.
- Optioneel niet inclusief in de prijs en enkel indien de groep dit wenst: een B2B missie naar Zweden aansluitend op het traject. Hierbij wordt een individueel afsprakenprogramma opgemaakt op maat van elke deelnemer.
Doelgroep
Het traject is gericht op ondernemers, sales en business development managers die al een algemene exportstrategie hebben maar Zweden op de kaart willen zetten voor hun bedrijf. Ook ondernemers die er al actief zijn en hun positie in deze markt willen consolideren of uitbreiden, zijn welkom.
- Toelichting trajectplanning
- Tafelrondje: kennismaking met de leden van de groep
- Macro economische kenmerken van Zweden
- Business opportuniteiten in de drie landen
- Praktijkgetuigenissen met exportervaring in Zweden
- Focus op de juridische en financiële aspecten van het zakendoen in Zweden
- Hoe daar een eigen entiteit of bedrijf oprichten
- Tewerkstellen van personeel ter plaatse
- Het vinden van partners/agenten/distributeurs
- Opzetten van een sales team
- Focus op de culturele aspecten: bedrijfscultuur, zakelijke relaties en gewoonten
- Met behulp van de de voorgaande vergaderingen heb je informatie, inzichten en tools gekregen om gaandeweg je strategisch actieplan uit te werken. Dit actieplan bespreek je tijdens de vierde sessie met een soort adviesraad om te starten met exporteren naar deze markten
- Deelname aan een B2B missie naar Zweden
Jouw eerste stappen op ander grondgebied?
In samenwerking met
Meer info?
