Skip to main content

Voka-lid in de kijker: Kliek

  • 15/03/2017

Kliek “Het magazine Ondernemers!” Dat was het enthousiaste antwoord van zaakvoerder Wim Wullaert op de vraag wat hij met zijn communicatiebureau Kliek bijzonder waardeert aan het Voka-lidmaatschap. Een leuk antwoord en een mooi compliment is dat, zeker omdat Kliek gespecialiseerd is in custom media en magazines in het bijzonder en dus kennis van zaken heeft.

Kliek is een online en offline communicatiebureau dat organisaties bijstaat bij marketing en allerlei vormen van communicatie. “Maar omdat de markt groot en erg prijsgericht is moeten we ons specialiseren en onderscheiden”, legt Wim Wullaert uit. “Daarom hebben we ons gaandeweg gefocust op periodieke custom media, waarbij we onze klanten via een bepaald medium op een bijzondere manier promoten bij hun doelgroep.”
 

“Die klanten zijn heel divers, van starters tot multinationals. Maar ook steden en gemeenten of organisaties en verenigingen zoals de Diabetes Liga helpen wij met de uitwerking van alles wat binnen onze expertise valt.” Die expertise is meteen ook de belangrijkste troef waarmee Kliek zich onderscheidt van de talrijke andere communicatiebureaus. “We zijn een team van 6 ervaren medewerkers die allen veel belang hechten aan creativiteit.”
 

All-in communicatie

Naast de expertise plaatst Wim Wullaert ook graag de allesomvattende aanpak in de kijker. “Wij nemen het volledige proces in handen. We bedenken niet allen het concept, maar staan ook in voor de redactie, de vormgeving en de distributie. Maar het allerbelangrijkste is misschien wel dat we bij elk van die stappen meedenken naar die insteek die voor de klant optimaal is.”
 

Het mag duidelijk zijn dat Kliek niet louter ad-hoc communicatie verzorgt, maar wel degelijk voor de grondige aanpak gaat. “Ook voor het opstellen en uitwerken van een marketingplan kan men bij ons terecht. Een groot voordeel is dat we erkend dienstverlener zijn voor wie daarbij gebruik wil maken van de kmo-portefeuille.”
 

Kliek XL

Het verleden van Kliek communicatiebureau toont een typisch West-Vlaamse bescheidenheid, de toekomstplannen zijn des te ambitieuzer. “Kliek is gegroeid uit een eenmanszaak die ik startte vanuit mijn opleiding fotografie en publiciteitstekenaar. Ik wil verder bouwen op de afgelegde weg en daarbij nog meer inzetten op de mix tussen offline en online communicatie, waarbij het onlineverhaal een verlengstuk wordt van de offline content zoals magazines.”
 

Maar er is meer. “We zijn momenteel volop bezig met het opzetten van een nieuwe organisatie, Kliek XL. De bedoeling is om samen met andere creatieve ondernemers zoals copywriters, webbouwers en Facebookspecialisten nog praktischere en directere diensten aan te bieden.”
 

Waarom lid van Voka West-Vlaanderen?

“Vooral het magazine Ondernemers is voor ons bijzonder interessant. We houden zo makkelijk de vinger aan de pols van wat er op ondernemersvlak allemaal gebeurt in de provincie en ontdekken er ook vaak mogelijkheden voor potentiële samenwerkingen.”


www.kliek.be

 

Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group