Skip to main content

MBA Highlights Advanced 2022

Take the lead en boost je managerskills met de MBA Highlights Advanced

Win kennis, inzicht en cutting edge skills voor futureproof leiderschap.

Als leidinggevende wil je mee zijn met innovatieve trends. Of beter nog: je wil ze een stap voor zijn. Maar om te springen, sta je best even stil. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen binnen jouw organisatie? Hoe vertaal je de digitale transformatie naar de werkvloer? Hoe bereik je groei in een internationale context?

Cruciale vragen. En de belangrijkste vraag: waarom veranderen? Benieuwd naar de visie van onder andere Pr. Dr. Jacques Bughin? Dan is het tijd voor the next level met de MBA Highlights Advanced.

In deze exclusieve opleiding - georganiseerd door Voka West-Vlaanderen en Solvay Brussels School of Economics and Management – verdiep je je kennis en je skills. Verwacht je aan een intense opleidingenreeks in een select gezelschap van vooraanstaande professionals en gelijkgezinden. Aan baanbrekende academische inzichten in een mix met hands-on toepassingen in de praktijk. 

Waarom is deze MBA Highlights Advanced iets voor jou?

  • Omdat je op korte tijd – 9 dagen, 4 modules gespreid over 4 maanden – grondig wordt ondergedompeld in alle aspecten van digitale transformatie.
  • Omdat je als manager weet: kennis alleen is niet voldoende. Het is net door je inzichten toe te passen en te delen met anderen dat je groeit.
  • Omdat je hierin gecoacht wordt door professionals. Experts met beide benen in de praktijk én verbonden aan de Solvay Brussels School of Economics and Management. Grijp die kans want Solvay komt niet elke dag naar West-Vlaanderen!

Wat mag je verwachten?

  • Inspirerende lezingen door vooraanstaande experts. Met onder andere Pr. Dr. Jacques Bughin, auteur van meer dan 50 toppublicaties in onder andere Harvard Business Review en Sloan Management Review. Ontdek hieronder alle sprekers.
  • De kans om aan de slag te gaan met concrete cases, toegepast op jouw organisatie, inclusief drie coachingmomenten. Daarnaast deel je ervaring en ga je in discussie met gelijkgezinden. Intens, want de groep is beperkt tot 20 deelnemers. First come, first served! 
  • Een omkadering van de Solvay Brussels School of Economics and Management, een vooraanstaande school met internationale uitstraling.
  • Voertaal is zowel Engels als Nederlands.

Naast een sterk academisch en theoretisch gedeelte, schenkt het programma ook ruime aandacht aan praktische cases en situaties. Deelnemers zullen na het volgen van MBA Highlights Advanced in staat zijn om:

  • Sterktes en uitdagingen van de eigen organisatie te benoemen.
  • Van een bestaande organisatie naar een innovatieve organisatie te evolueren, aangepast aan de digitale economie.
  • Met praktische handvaten aan de slag te gaan om superieure resultaten te bereiken en om veranderingen succesvol door te voeren.
  • Corporate finance te begrijpen en toe te passen.
  • Een gepaste groeistrategie te definiëren en internationale onderhandelingen te voeren.
  • De dynamieken van ondernemende ecosystemen te begrijpen en effectief te combineren met innovatie & corporate venturing.

Voor wie?

  • Ondernemers en managers met minstens 5 jaar ervaring.
  • Ondernemers en managers die MBA Highlights van Voka West-Vlaanderen of een gelijkaardig traject gevolgd hebben.
  • Een intakegesprek zal polsen naar ervaring, ambitie en kennis van academische modellen.

Praktisch verloop MBA Highlights Advanced 2022

Taal: Engels en Nederlands
Duur: 9 dagen, 4 modules + een afsluitende coachingavond en diploma-uitreiking (gespreid over 4 maanden)
Locatie: Dukes' Palace Brugge

Module 1: 22 tot 24 september 2022 - Growth & Corporate Finance
Module 2: 14 & 15 oktober 2022 - Influencing for success (onderhandelen en change) –  Organisatiecultuur, effectieve groei, anatomie van falen in een internationale context
Module 3: 18 & 19 november 2022 - Multicultural negotiations - Digital as accelerator
Module 4: 9 & 10 december 2022 - Innovation, digital, growth, internationalisation from Mc Kinsey Insights - Visit: clash of the cultures: a top organisation in innovation vs the operational excellent New Pharma
Graduation event: n.t.b.

    Interesse of meer info?

    Neem contact op met Kaat Creupelandt, Manager Member Services: kaat.creupelandt@voka.be of 056/23 50 58

    In samenwerking met

    Solvay logo

    Faculty

    Bruno Wattenbergh

    Bruno Wattenbergh

    Bruno Wattenbergh is de Academische Directeur van de Advanced Master in strategy & innovation en professor aan de Solvay Brussels School of Economics and Management.

    Bruno heeft een uitgebreide ervaring en know-how in strategie, open innovatie en coaching. Hij is gespecialiseerd en geaccrediteerd in het 'Business Model lnnovation' (BMC).

    Momenteel is hij een Senior Advisor en Voorzitter van de lnnovation Board bij EY Belgium.

    Bruno heeft meerdere diploma's in management, een MBA in innovatie en ondernemerschap, en verschillende certificaten in advanced management (Harvard Business School) & entrepreneurship, strategy & innovation (MIT Sloan} behaald.

    Nathalie De Ceulaer

    Nathalie De Ceulaer

    Nathalie De Ceulaer heeft als CFO, adviseur en coach meer dan tien jaar ervaring in het verwerven van financieringen bij verschillende fondsen en financiële instellingen. Ze heeft talrijke bedrijven geholpen bij hun 'investor readiness'.

    Nathalie houdt ervan om financiële vraagstukken (en vooral hun oplossingen) begrijpelijk te maken voor ondernemers die geen financiële achtergrond hebben. Door samen met ondernemers aan hun strategie, hun businessplan en hun rapportering te werken, helpt ze om transparantie te creëren en zo betere 'fact-based'-beslissingen mogelijk te maken.

    Ze combineert een grote operationele betrokkenheid met strategische inzichten om zo meer aandeelhouderswaarde te creëren.

    Momenteel is Nathalie CFO en risk officer van het investeringsfonds Fortino Capital en adviseur bij verschillende (kleine en grotere) bedrijven. Ze is gastprofessor bij de Antwerp Management School en Solvay Business School. Ze geeft workshops over financiering, rapportering en KPl's en is mentor bij verschillende organisaties.

    Patrick Lybaert

    Patrick Lybaert

    Patrick Lybaert is directeur van de 'Executive Leadership Foundation' en Iid van de 'core faculty' van de 'Erasmus Executive Development' (EDD). Hij heeft meer dan 20 jaar managementervaring bij ING, ABIN en MCE, waaronder meerdere jaren met multiculturele projectteams.

    Als trainer / coach (sinds 1994), heeft Patrick zich gespecialiseerd in leiderschap en executieve ontwikkeling. Onderdelen van zijn repertoire zijn: strategische ontwikkeling, cultural change projecten, adviseren van managementteams en leiders en organisationele groei.

    Patrick Lybaert werkt in Europa en ver daarbuiten voor internationale organisaties zoals Johnson & Johnson, BASF, Pfizer, Canon, Veolia, SCA, Tom-Tom, AstraZeneca, Galyon,... Daarnaast heeft hij ook een Masterdiploma in lndustriële Psychologie en is hij MBTI, Kolbe, Q02 en FIRO-B gecertifieerd.

    Peter Corijn

    Peter Corijn

    Peter Corijn was voorzitter van het Operationeel Comité, Global Chief Marketing Officer en Global Director Global Travel Retail en Rizla bij Imperial Brands, een FTSE top 20 bedrijf tot april 2017.

    Daarvoor was Peter Vice President Noord-West-Afrika (Marokko en Algerije) bij P&G met ongeveer 700 werknemers en twee sites. Onder zijn leiderschap en via ingrijpende en efficiënte veranderingen slaagde hij erin om de sites van het virtuele bankroet te redden en om te vormen tot de meest winstgevende organisaties in de regio.

    Peter behaalde twee Masterdiploma's in Rechten en zette zijn ontwikkeling verder bij McKinsey / Marketing Academy ('Fellow' - 'from CMO to CEO' program), Harvard / P&G executive education. Tot slot studeert hij momenteel verder bij INSEAD in the Global Directors Programme.

    Hij leverde verschillende keynotes en seminaries voor IMD, Hersheys, Saatchi, BBDO, P&G, General Mills, Imperial Brands en vele andere. Sleutelonderwerpen zijn strategie, innovatie,. change management, winstmarges enz.

    Jean-Pierre Coene

    Jean-Pierre Coene

    Jean-Pierre Coene engageerde zich reeds op erg jonge leeftijd in verkoop en communicatie. Hij begon zijn eigen bedrijf toen hij 24 was en verkocht het op zijn 30ste. Vervolgens zette hij zijn carrière verder bij een Frans bedrijf (Clairefontaine) waar hij snel bevoegd werd voor de Belgische, Engelse en andere cruciale Europese markten.

    In 2010 besloot hij om een gelicenseerde Hofstede Insights trainer te worden om zo zijn kennis en ervaring over te brengen aan zijn klanten. Zo probeert hij hen op een constructieve manier om te laten gaan met verschillende culturen.

    Jean-Pierre kan zich vlot uitdrukken in het Frans en Engels en biedt zijn cliënten pragmatische en werkbare tools aan om culturele problemen in het werkveld op te lossen. Bovendien kan Jean-Pierre know-how brengen om meer marktaandeel te veroveren, het zelfvertrouwen op te krikken en nieuwe opportuniteiten te verzilveren.

    Jean-Pierre is erkend voor zijn expertise in International Sales Negotiation skills. Zijn trainingen en coaching helpen mensen om hun winsten te verhogen door succesvoller te zijn in hun onderhandelingen. 

    Nicolas van Zeebroeck

    Nicolas van Zeebroeck

    Nicolas van Zeebroeck is een fulltime professor aan de Solvay Brussels School of Economics and Management (SBS-EM) en is op dit ogenblik Vice-Decaan voor Onderzoek en Management aan de SBS-EM.

    Zijn onderzoek en lessen gaan over de economische en strategische kanten van innovatie en digitalisatie. Na verschillende jaren van onderzoek over innovatie en intellectuele eigendommen, onderzoekt hij momenteel hoe digitale technologieën de performantie en organisatie van bedrijven en industrieën beïnvloeden. 

    Nicolas van Zeebroeck's onderzoek is verschenen in verschillende internationale magazines zoals 'Management Science', 'Research Policy', 'Harvard Business Review', 'MIT Sloan Management Review', 'Stanford Technology Law Review', 'Pattern Recognition', en 'Information Economics and Policy'. 

    Jacques Bughin

    Jacques Bughin

    Jacques is currently teaching business strategy and an investor and board member in a variety of ventures.

    Dr. Jacques Bughin was a director in McKinsey’s Brussels office and supported clients in their Media & Entertainment, Corporate Finance, and Strategy Practices, in addition to co-leading the Digital Economy Initiative. He also acted as director of the McKinsey Global Institute (MGI), the firm’s business and economics research arm. He worked for McKinsey for 28 years. Prior to joining McKinsey, Jacques was a consultant with Arthur Andersen Consulting and received a PhD in economics, operations research, and strategy from Université Catholique de Louvain in Belgium.

    Jacques has led numerous research efforts on global economic trends such as globalization, productivity, and inclusive growth, as well as on the impact, opportunities, and challenges of technology including big data, the future of work and skills, and AI. He has authored 50+ articles published in titles including Harvard Business Review, and Sloan Management Review, as well as in academic journals and is quoted regularly in leading international media.

    Benjamin Beeckmans

    Benjamin Beeckmans

    Benjamin Beeckmans is professor ondernemerschap aan de Solvay Business School, ULB en Tech Entrepreneur bij Bluecorp en Teatower.com.

    Hij deed ervaring op internationaal niveau op binnen finance- & marketingfuncties voor Procter & Gamble en Coca-Cola. Hij is voormalig voorzitter van de Belgische Federatie van webbedrijven en is hoofd van de External Innovation Practice bij B-Hive Brussel. 

    Sophie De Boiserie - Faculty, content coach

    Als consultant en coach begeleidt Sophie De Boiserie organisaties in strategietrajecten en bepaalt zij samen met haar klanten de KPI's en KRI's, change trajecten en sessies rond optimale teamwerking. Sophie is reeds 19 jaar Faculty/Coach bij diverse Business Schools & Trainingsinstituten (Brussel, Antwerpen, Gent). Zij was meer dan 3 jaar trainer en sr. consultant bij ISL Institute, een wereldwijd opererend strategisch advieskantoor, waar zij eveneens les gaf rond de onderwerpen leiderschap, motivatie, werken in teams en klantgerichtheid. 

    Ze heeft 22 jaar ervaring in doceren, coaching en consulting voor intussen meer dan 14.900 managers en werkte voor 185 organisaties op maat in een nationale en internationale context. Daarbovenop realiseerde zij een strategie-oefening en change project voor een organisatie met meer dan 30.000 medewerkers en een strategie-oefening voor een organisatie met 25.000 medewerkers. De methodologieën die Sophie aanwendt, passen perfect voor kmo's, zelfs voor organisaties met 2 medewerkers. 

    Sophie is gediplomeerd Master in Toegepaste Economische Wetenschappen alsook Master in Advanced Change Methodologies. Ze is Licensed associate voor diverse Psychometrische tools (Personal Styles, Insights Discovery, Leerstijlen, Verkoopstijlen,...) en is gecertifieerd in de ADKAR change methodologie. Sophie werkt reeds 22 jaar maatwerktrajecten uit voor strategische vraagstukken bij organisaties. De integratie van strategie, risico, cultuur, change en vertaling naar concrete actieplannen staat hierbij steeds centraal. 

    Contactpersoon

    Kaat Creupelandt

    Manager Member Services

    Wanneer

    Prijs

    • Voka-leden: 7.900 euro (excl. btw) 
    • Niet-leden: 11.850 euro (excl. btw)

    10% korting bij 2 deelnemers van eenzelfde bedrijf.

    Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse overheid, mits jouw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.

    Aantal opleidingsuren: 56

    KMO-portefeuille

    Extra info

    Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

    Voorwaarden

    Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.


    Dit traject ondersteunt SDG 8. De 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties worden wereldwijd ingezet als doelstellingen voor duurzame ontwikkeling. Ze vormen ook de basis van het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO).

    SDG 8

     

    Meer info over het VCDO kan je hier terugvinden.


    Vraag het @ Voka

    Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

    Stel hier jouw vraag