Skip to main content
  • Begeleidingstraject Incoterms 2020 in vier sessies

Begeleidingstraject Incoterms 2020 in vier sessies

Als exporteur of importeur maak je met je buitenlandse handelspartners afspraken over het vervoer van je goederen. Aan de hand van Incoterms (International Commercial Terms) bepaal je wie verantwoordelijk is voor onder meer de vervoersregeling en -kosten en wie risico loopt in geval van schade of verlies van de handelswaren. Kortom, een goede kennis van Incoterms zijn essentieel wil je niet voor verrassingen komen te staan.

De Incoterms (International Commercial Terms) geven een exacte verdeling van taken en verantwoordelijkheden van verkoper en koper bij (internationale) handelsovereenkomsten op het gebied van vervoer, invoer- en uitvoerdocumenten, risico en verzekering. Succesvol importeren of exporteren hangt dan ook voor een groot stuk samen met een degelijke kennis van de verplichtingen en verantwoordelijkheden met betrekking tot risico's en kosten van leveringen.

Doe je voordeel!

De bepaling van het kritieke punt waar de verantwoordelijkheden van de verkoper op de koper overgaan is dan ook van het grootste belang. Als de administratie en levering van goederen feilloos verlopen en iedere partij kent zijn taken en verantwoordelijkheden bespaart men heel wat last, tijdverlies en onnodige uitgaven.
Een degelijke kennis van de Incoterms is dan ook onontbeerlijk bij elke transactie.

In vier sessies maken we jouw bedrijf Incoterms proof door je alle informatie te geven en praktijkvoorbeelden te bespreken. Daarnaast deel je met de andere bedrijven in de groep jouw ervaringen en vragen.

Sessies

  • Sessie 1 - 02/03/2023 - 14.00 tot 17.00: Overlopen van alle Incoterms met bijhorende kosten/risico’s/taken/voordelen/nadelen
  • Sessie 2 - 09/03/2023 - 14.00 tot 17.00: Incoterms en internationale verkoopsovereenkomsten: aandachtspunten uit de juridische praktijk
  • Sessie 3 - 16/03/2023 - 14.00 tot 17.00: Best practices uit de praktijk met oefeningen in groep
  • Sessie 4 - 23/03/2023 - 14.00 tot 17.00: Cases van de deelnemers bespreken en oefeningen in groep

Sprekers

  • Valentin Lambrechts, zaakvoerder Deneb Consult
  • Filip Duwaerts, advocaat bij Ardent Advocaten

Logo partners

Contactpersoon

Tuba Gungor

Adviseur Internationaal Ondernemen - Coördinator Jong Voka

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen
Onze-Lieve-Vrouwestraat 85
2800 Mechelen

Wanneer

Prijs

€550 (excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Lees hier onze annulatievoorwaarden.

Proximus