Skip to main content
Voka Opleiding

Advies op maat om je 'Commerciële Intelligentie' op te drijven

Marketing & Sales

Hoe kan een verkoper het verschil maken? Het is niet altijd de meest intelligente verkoper die het beste scoort, evenmin hij/zij die het meeste uitleg geeft over zijn product, noch de verkoper met de meeste jaren op de teller. Wat maakt dan het verschil? Wel, sommige verkopers blinken uit in Commerciële Intelligentie. Succesvolle verkopers werpen naast hun IQ en EQ, ook hun CQ in de strijd! In deze opleiding krijg je hierover concrete tips en inzichten.

Schrijf je in voor deze workshop op 08 november 2022. Vanuit zijn jarenlange ervaring als publiciteitsverkoper en later als salescoach in verschillende sectoren (media, beton, hr-dienstverlening, verzekeringen…) stelt trainer Jan Lux vast dat sommige verkopers beter scoren dan anderen.

Wat dat betekent, wordt helder uitgelegd in een no-nonsense verhaal, waar hij het niet heeft over productkenmerken, prijszetting of afsluittechnieken. Elke deelnemer krijgt tal van inzichten, tips en advies op maat waarmee hij zich kan onderscheiden en waarmee hij zijn objectieven sneller kan behalen. Je gaat naar huis met een persoonlijk actieplan waar je ‘s anderendaags al mee aan de slag kan.

Programma
  • Wat is belangrijker dan je product kennen en kunnen verkopen?
  • Wat bepaalt het resultaat van een C.I.- verkoper?
  • Wat zorgt voor de magische "klik" tussen hem en de klant?
  • Een C.I.-verkoper moet het goed kunnen uitleggen of toch niet?
  • Een C.I.-verkoper is een duikbootkapitein!
  • Een CI verkoper geeft andere dingen dan kortingen ( geven ikv netwerken ) en beseft dat geven gelijk staat met terugkrijgen.
  • Een CI-verkoper is fan van zijn bedrijf en… zijn klant.
Doelgroep

De workshop richt zich naar iedereen die een salesfunctie heeft : de verkoper, account- manager, de salesmanager, de vertegenwoordiger. Voorkennis is niet vereist: zowel junior als senior- profielen zijn welkom.
Deze workshop kan ook zinvol zijn voor de leidinggevenden van een salesteam, zijnde de salesmanager of commercieel directeur. Zij kunnen deze inzichten gebruiken of zelf toepassen in het coachen van hun verkopers om ze zo op een professioneel hoger level te brengen.

Docent

Jan Lux is zaakvoerder-trainer van Learning by Lux en traint en coacht verkopers sinds 1997. Heel wat klanten uit de Mediasector doen beroep op zijn expertise ( bijv. Concentra, VMMA…), maar ook Limburgse klanten zoals Ebema, Carglass, SKF, JCB, Fruitsnacks e.a.
Jan houdt niet van grote theorieën maar wel van echte workshops. Verwacht dus geen blitse PowerPointpresentaties, maar wél een interactief gebeuren waar samen nagedacht wordt hoe elk van ons zijn eigen verkoopproces kan optimaliseren op basis van de aangereikte inzichten.

 Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 6,5 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Sofie Olyslaegers

Projectmedewerker Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 480,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 720,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?