Hoe kan een verkoper het verschil maken? Succesvolle verkopers werpen naast hun IQ en EQ, ook hun CQ in de strijd! In deze opleiding krijg je hierover concrete tips en inzichten.
Het is niet altijd de meest intelligente verkoper die het beste scoort, evenmin hij/zij die het meeste uitleg geeft over zijn product, noch de verkoper met de meeste jaren op de teller. Wat maakt dan het verschil? Wel, sommige verkopers blinken uit in Commerciële Intelligentie. Vanuit zijn jarenlange ervaring als publiciteitsverkoper en later als salescoach maakt trainer Jan Lux duidelijk waar dat verschil zit.
Deze opleiding bevat:
- Een no-nonsense verhaal, waar het niet gaat over productkenmerken, prijszetting of afsluittechnieken.
- Wel inzichten, tips en advies op maat waarmee elke deelnemer zich kan onderscheiden en waarmee hij zijn objectieven sneller kan behalen.
- Een persoonlijk actieplan waar je ‘s anderendaags al mee aan de slag kan.
Maak je die ‘commerciële intelligentie’ eigen en presteer beter. Schrijf je hier in voor deze opleiding.
- Wat is belangrijker dan je product kennen en kunnen verkopen?
- Wat bepaalt het resultaat van een C.I.- verkoper?
- Wat zorgt voor de magische "klik" tussen hem en de klant?
- Een C.I.-verkoper moet het goed kunnen uitleggen of toch niet?
- Een C.I.-verkoper is een duikbootkapitein!
- Een CI verkoper geeft andere dingen dan kortingen ( geven ikv netwerken ) en beseft dat geven gelijk staat met terugkrijgen.
- Een CI-verkoper is fan van zijn bedrijf en… zijn klant.
De workshop richt zich naar iedereen die een salesfunctie heeft : de verkoper, account- manager, de salesmanager, de vertegenwoordiger. Voorkennis is niet vereist: zowel junior als senior- profielen zijn welkom.
Deze workshop kan ook zinvol zijn voor de leidinggevenden van een salesteam, zijnde de salesmanager of commercieel directeur. Zij kunnen deze inzichten gebruiken of zelf toepassen in het coachen van hun verkopers om ze zo op een professioneel hoger level te brengen.
Jan Lux is zaakvoerder-trainer van Learning by Lux en traint en coacht verkopers sinds 1997. Heel wat klanten uit de Mediasector doen beroep op zijn expertise ( bijv. Concentra, VMMA…), maar ook Limburgse klanten zoals Ebema, Carglass, SKF, JCB, Fruitsnacks e.a.
Jan houdt niet van grote theorieën maar wel van echte workshops. Verwacht dus geen blitse PowerPointpresentaties, maar wél een interactief gebeuren waar samen nagedacht wordt hoe elk van ons zijn eigen verkoopproces kan optimaliseren op basis van de aangereikte inzichten.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 6,5 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.