Skip to main content

Sales in 1-2-3

In 3 halve dagen geven we je tips, tricks én persoonlijk advies over hoe je als beginnende verkoper of ondernemer je sales kan verbeteren. 

Veel startende ondernemers hebben creatieve ideeën en vliegen er met veel enthousiasme in. Maar je producten of diensten daarna verkopen, is een vak op zich. Helaas heeft de verkoop vaak een negatieve en opdringerige bijklank. Alleen is het van levensbelang, want een zaak zonder klanten kan niet bestaan!

Ook jonge verkopers beginnen vaak aan hun carrière zonder de kneepjes van het vak te kennen. Ze vertrouwen op hun buikgevoel en missen zo kansen om deals te sluiten. Daarnaast hebben sommige verkopers “bang” om te verkopen: ze vinden zichzelf opdringerig, denken dat bepaalde zaken niet kunnen én vertrekken veel te vaak vanuit hun product in plaats vanuit de klant.

Met het “1-2-3”-project van 3 halve dagen willen wij de startende ondernemers of verkopers een aantal kapstokken aanreiken waarmee ze op een professionele manier een goed verkoopsgesprek kunnen voeren en zo betere resultaten kunnen behalen. 
 

Programma

Stap 1 :  een stukje 'theorie', tips & tricks - 22/10/2021

  • Clusteren van de verwachtingen van de deelnemers
  • 2 algemene kenmerken van een topverkoper 
  • De fasen van het verkoopgesprek
  • De 4-level-voorbereiding
  • De introductie: hoe start ik een professioneel verkoopsgesprek op, zonder tijd verspil aan socializen? 
  • Verkopen is écht luisteren: welke vragen moet ik dan stellen?
  • Wat is belangrijk wanneer ik mijn product of dienst voorstel: hoe geef ik de klant het gevoel dat hij mijn dienst/product écht nodig heeft?
  • Hoe ga ik om met weerstand?
  • Deel 2: Hoe sluit ik af met een goed gevoel? 


Stap 2 : “de praktijk” oefenen met elkaar - 28/10/2021 (indien meer dan 6 deelnemers, is er een extra datum voorzien nl. 08/11/2021)

Tijdens deze halve dag bootsen we de realiteit na. Een van de deelnemers speelt de rol van de potentiële klant en iemand anders mag de tips en tricks vanuit de salestraining inoefenen.
De oefening vindt plaats in een veilige omgeving waar fouten gemaakt mogen worden en waar we kunnen leren van elkaars struikelblokken, De trainer observeert en geeft na ieder gesprek advies en tips op maat.

Stap 3 : “de échte praktijk” op stap met elkaar - datum individueel af te stemmen met docent

De trainer gaat gedurende een halve dag met de verkoper of ondernemer mee op klantenbezoek. De klant denkt dat de trainer erbij is in het kader van een marktonderzoek, zodat hij hem geen aandacht schenkt. En dat is goed, want zo kan de trainer zich focussen op het gesprek dat zich afspeelt tussen de klant en de verkoper/ondernemer. Na het gesprek geeft de trainer persoonlijke tips. Iedere deelnemer krijgt ook een kort verslag met zijn sterke punten en groeipunten.

Doelgroep

De workshop richt zich tot beginnende ( 1 à 2 jaar ervaring) verkopers of ondernemers die hun producten en/of diensten aan de man willen brengen. Voorkennis op vlak van sales is niet nodig. Verkopers (accountmanagers, business development managers, sales managers) die hun verkooptechnieken willen optimaliseren zijn ook meer dan welkom.

Docent

Jan Lux, Learning by Lux

Jan is een man van de praktijk en is zelf jarenlang verkoper geweest (Philips, Axa, Belang van Limburg). Als zaakvoerder verkoopt hij uiteraard vandaag nog dagelijks zijn diensten aan bedrijven in Vlaanderen en Nederland. Zijn trainingen zijn gebaseerd op concrete voorbeelden en situaties. Ingewikkelde theorieën moet je van hem niet verwachten. Vandaag geeft Jan salestraining bij Limburgse bedrijven zoals Mediahuis (Het Belang van Limburg), Ebema, JCB, Vaneylen bedrijfskleding, STG Lambrechts Sanitair ea, maar ook bij andere bedrijven zoals Acerta, Hallmark, Zimmo, Idewe, Q8,…ea.
 

 Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 9 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Contactpersoon

Michèle Martens

Coördinator Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 990,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 1450,00 excl. btw

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo