Skip to main content
Map
Voka Opleiding

Masterclass Solvay: Industry 4.0 and digital transformation

Digitaal is niet meer weg te denken uit de strategie en operations van elke organisatie. Het is tegelijkertijd een middel om efficiëntie te verhogen en een wapen waaruit concurrentieel voordeel kan geput worden. Deze opleiding zal derhalve de verschillende aspecten van de digitale transformatie van een onderneming verdiepen: van strategie naar digitale business transformatie en het belang van (het gebruik van) data daarbij.

De 3 USP's:

  • Diepgaand overzicht van de strategische en organisatorische aspecten van de digitalisering van de organisatie
  • Handvaten om binnen de eigen organisatie aan het werk te gaan
  • Visie op het gebruik van digitale hulpmiddelen voor innovatie en meer efficiënte bedrijfsvoering

Wat heb ik als deelnemer geleerd als ik de les buiten wandel? Na deze opleiding zal je geleerd hebben enerzijds hoe belangrijk de digitalisering van de onderneming is op strategisch en operationeel vlak, maar ook hoe je je eigen onderneming kan heruitvinden dankzij digitale transformatie.
 

Programma

Doelstelling: Leiderschap in digitale tijden, het waarom en hoe
 

Duur: 3 dagen:

  • Dag 1: Digital Strategies & Models = Basics of Digital Transformation; Digital Strategies; Digital Business Models
  • Dag 2: Business Transformation = Transform your ideas into business practices; Business Transformation
  • Dag 3: Unlock the power of Data = Understand and practice the fundamentals of data science; Introduction to Analytics; Fundamentals of Data Research
Doelgroep & Voorkennis

Doelgroep: Deze opleiding richt zich tot alle bedrijfsleiders en managers die beseffen dat digital niet meer weg te denken is en een essentieel element is voor waard creatie binnen hun onderneming. Bedrijfsleiders en managers die betrokken zijn bij de (digitale) strategie en de uitwerking ervan binnen de onderneming


Voorkennis: Algemeen strategisch inzicht alsook functionele belangstelling in de toepassing van digitaal binnen de onderneming is nuttig.
 

  • Nicolas Van Zeebroeck is a full‐time professor at Solvay. His research and teaching focus on the economics and strategy of innovation and digitization. After several years of research on innovation and intellectu  al property, he now investigates how digital technology affects the performance and organisation of firms and industries.
    He has authored or co‐authored 15 publications in international scientific journals such as Harvard Business Review, Management Science, Research Policy, Economics of Innovation and New Technology, Stanford Technology Law Review, European Journal of Law and Economics, or Information Economics and Policy, which were presented at over 30 international conferences.
  • Omar Mohout, a former technology entrepreneur, is a widely published technology author, C-level advisor to high growth start-ups as well  as  Fortune  500  companies  and  Professor  of  Entrepreneurship  at School and Solvay Brussels School of Economics and Management. As Growth Engineer and expert with Sirris, he publishes on a quarterly basis the European Scale ups Report where he recently analysed the growth in FinTech venture capital.
    He is also author of ‘Pricing Strategies for Start-ups’, ‘The Belgian Start-up Landscape’ and the popular ‘Start-up Master Class series’. A contributing author to the ‘100 Days Digital Marketing Plan’ and ‘The Future of Business’ books. Omar is a columnist for Data News, Bloovi and StartUs; Co-chair of the Circle Of Growth, Organizer of the Growth Hacking Meetup, Co-founder of the #BeTech Community and Member of the Board of Directors at Startups.be. 
    He is also a mentor at Founder Institute, IdeaLabs, Startathlon, Virtuology Academy, Flanders DC and Belgium Ambassador at World Startup Report.Omar is an inspiring keynote speaker and panellist on technology, marketing, entrepreneurship and innovation topics at leading
     

There are only 5 main families of tasks that digital technology can perform, and these enable 5 main ways in which technology can change the rules of the game in your industry and create whole new possibilities. This masterclass is not about technology. It is a window on how strategy must adjust to new technological realities.

Nicolas van Zeebroeck I Prof. of Digital Economics & Strategy

Benieuwd naar onze andere topics?

Sustainable supply chain design and transformation

Supply Chain, de bevoorradingsketen is zwaar op de proef gesteld de laatste paar jaar. Het is en blijft nochtans een bepalend element voor de rentabiliteit en succes van de onderneming. Deze opleiding zal het management van de supply chain als een strategisch wapen behandelen.

Meer info?

Klik hier

Fundamentals of sustainability and sustainable business model design

Duurzaamheid is een blijver. Klanten, medewerkers, regelgevers en uiteindelijk pure common sense maken het een onontbeerlijk element voor elke bedrijfsvoering. Gedurende deze opleiding zal je leren wat het is, wat de implicaties zijn voor maatschappij en je zaak en hoe ermee om te gaan.

Meer info?

Klik hier

Met dank aan onze partner Solvay Brussels School Economics & Management

Solvay

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 24 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

    KMO-portefeuille     Mensura    Proximus

Contactpersoon

Hannah Baveco

Coördinator Talent

Adres

Terhills
Zetellaan 68
3630 Maasmechelen

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 2990,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 6440,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.