Skip to main content
Voka Opleiding

Eindelijk, marketing en reclame die echt werkt!

Traditionele reclame werkt niet meer. Er is te veel ruis, te veel geschreeuw, te veel “Koop mij! Koop mij!”. Klanten willen tegenwoordig iets anders, ze willen gehoord en geholpen worden. Relevante, persoonlijke reclameboodschappen waar ze echt iets aan hebben is de vraag. Content marketing is daarop hét antwoord.

Of het nu digitaal is of niet: hoe met straffe content je business doen groeien, leggen we je in deze reeks van 4 opleidingen uit. We verduidelijken wat content marketing echt is, hoe het werkt en waarom het voor veel KMO’s en ondernemers de moeite is om te overwegen. Onze experten zijn actief in één van de leading content marketing agencies met meer dan 75 Belgische bedrijven als klant. De opleiding vertrekt vanuit (jouw) concrete noden, levert theorie op een ‘hands-on’ manier zodat je met onmiddellijk implementeerbare handvaten aan de slag kan.

Programma

Sessie 1: The power of content & content strategie (4u)

  • Introductieronde van de deelnemers
  • Wat is content marketing (en wat is het niet)?
  • Waarom spreken we eigenlijk zoveel over content marketing?
  • Paid/owned/earned media
  • Content als ‘asset’
  • Hoe begin je met content marketing en content marketing strategie?
  • KPI setting
  • Content sweet spot
  • Je doelgroep mappen, audiences afbakenen en buyer personae bepalen
  • Vragenronde

Sessie 2: Waarom doe je aan content marketing? (4u)

  • Introductieronde van de deelnemers
  • Maak je content of doe je aan content marketing? (Gartner Maturity)
  • Het ene doel is het andere niet
  • Brand awareness
  • Informeren
  • Vertrouwen en geloofwaardigheid
  • Lead generation
  • Merktrouw en klantgerichtheid
  • Betekenisvol zijn
  • Doelen mappen in je funnel
  • Vragenronde


Sessie 3: Quality content en Slimme distributie (4u)

  • Introductieronde van de deelnemers
  • Het belang van quality content.
  • Waar loopt het dikwijls fout?
  • Content types.
  • Hoe kom je tot quality content?
  • Wat als goed niet goed genoeg is?
  • Het belang van content distributie.
  • Promotie versus distributie.
  • Distribustiestrategie.
  • Facebook? Instagram? Twitter? TikTok? Enz...
  • Vragenronde

Sessie 4: Orde in de chaos met het content marketing business plan & organisatie (4u)

  • Introductieronde van de deelnemers
  • Hoe begin je eraan? Bedrijfscultuur, kennis, mensen, change management, technieken, eigen business case en road map.
  • Wat moet je doen? Planning, tools, processen, metrics
  • Vragenronde
Doelgroep

Zaakvoerders en marketingverantwoordelijken en/of medewerkers van KMO’s met ambitie.
Met een basiskennis of eerste ervaring in marketing en/of communicatie

Docent

Fabio Gilio – Managing Partner - Propaganda Group
Meet Fabio, hij is één van de oprichters van We Are Digital, dat intussen al meer dan 10 jaar bestaat. De forse groei van WAD zet zich door en wordt met de fusie van De Propaganda Group enkel versterkt. Digitale marketing acceleratie is het hart van alles wat we hier doen.

Isabelle Moussiaux – Business Development Director – Propaganda Group
Meet Isabelle, ze heeft jarenlange ervaring als marketeer bij multinationals in de muziek business en heeft nadien haar eigen theemerk ontwikkeld, naar de markt gebracht en succesvol verkocht: www.minimarietea.com, ze heeft het marketing vak dus als ondernemer goed in de vingers en gebruikt deze ervaring om de sales van onze services te doen en op deze manier andere brands ook een succesvol traject te kunnen laten uitbouwen.

John Barbier – Business development manager – Propaganda Group
 


Lonneke Jagersma – Creative Content Strateeg – Propaganda Group
Meet Lonneke, die communicatie- en cultuurwetenschappen studeerde in Amsterdam – de voortrekkersstad van de content marketing. Ze heeft uitgebreide content marketing en uitgeef ervaring. Ze werkte eerder oa. voor Sanoma Media en Sanoma Custom Publishing. Lonneke helpt ons met de strategie van onze klanten hun brands te bepalen alsook creatieve concepten voor campagnes te bedenken.

vroegboekkorting

 Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 14 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Nick Moors

Projectmedewerker talent

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 1080,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 1460,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.