Dit eendaagse programma richt zich op het professioneel managen van je klanten, met speciale aandacht voor de 20% van je klanten die 80% van je business genereren. Het doel is om je huidige aanpak te evalueren en te verbeteren, en praktische tools en tips aan te reiken om je impact te vergroten en een hoger succespercentage te behalen bij bestaande klanten.
Tijdens de workshop worden verschillende structuren en methodieken behandeld om nieuwe klanten te vinden, te winnen en te behouden. Je leert hoe je efficiënt kunt omgaan met je bestaande klanten en hoe je je relaties met hen kunt versterken. Daarnaast worden strategieën en tactieken besproken om nieuwe klanten aan te trekken en succesvolle verkoopkansen te creëren.
Het programma biedt praktische tools en tips die direct toepasbaar zijn in je dagelijkse verkoopactiviteiten. Je leert hoe je je klantenbestand kunt segmenteren en gerichte benaderingen kunt ontwikkelen om de juiste klanten effectief te bedienen. Daarnaast krijg je inzicht in de belangrijkste succesfactoren en valkuilen bij het managen van klantrelaties.
Na afloop van het programma ben je in staat om je klantenbestand beter te managen, je impact te verbeteren en een hogere succesratio te behalen bij bestaande klanten. Je zult ook nieuwe strategieën en benaderingen hebben om potentiële klanten te vinden, aan te trekken en te behouden.
- Module 1: Sales leadership
Welke resultaten willen we bereiken?
Welke inspanningen moeten we hiervoor leveren?
Welke competenties hebben we nodig?
Opstellen van REC-model - Module 2: Wie is je ideale klant?
Beschrijf je ideale klant.
Twee dimensies: aantrekkelijkheid en competitieve positie
Identificeer je key prospects
Stel je ‘go to market’ plan op - Module 3: From lead to deal
Prospectietechnieken
Jouw persoonlijke verkooptrechter
Deal Management - Module 4: Hoe goed ken ik mijn klanten?
Segmentatie & screening van de klantenportefeuille.
Business strategie van mijn klanten.
DMU management: beslissingsnemers en het beslissingsproces
Koopmotieven en types aankopers - Module 5: Account Management technieken
Rebuying rate and customer loyalty
Defensief versus offensief account management
Account Based Forecasting - Module 6: Account planning
Hoofddoelstellingen versus ondersteunnede doelstellingen
Elementen van een efficiënt account plan - Module 8: Actieplan
Feedback, leerpunten en actieplan
Managementprofielen, eigenaars/ ondernemers. Iedereen die verder wil evolueren in sales skills en sales processen met een blijvende impact.
Er enige ervaring gewenst in een commerciële functie
Peter Tans - Managing Partner Valueselling BV
Hij heeft een uitgebreide carrière in verkoop, verkoopmanagement en algemeen management in de farma-, industrie- en bouwsector. Voor Valueselling heeft hij reeds aan verschillende internationale en lokale klantprojecten gewerkt en heeft hij diverse sales boeken geschreven (Let's boost your business, Het Grote Verkoopboek, de Valueselling Toolkit).
Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 7 uren
Thema: Bedrijfsstrategie
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.