Deze interactieve ééndaagse workshop is gericht op salespersoneel, waaronder sales managers, accountmanagers, field sales en interne sales, en heeft als doel de perceptie van de waarde van producten of diensten te verhogen. De workshop maakt gebruik van de Valueselling-methodiek en biedt een mix van oefeningen en high-level discussies om de deelnemers te helpen bij het verkopen van meer 'waarde'.
Tijdens de workshop worden de deelnemers ondergedompeld in de Valueselling-methodiek, waarbij de focus ligt op het verkopen van meer dan alleen het basisproduct of de basisdienst. Er worden diverse concrete tools en tips aangereikt om de 'waarde' te bepalen die het product of de dienst biedt, en om een duurzame positieve impact op de resultaten te creëren en zich te onderscheiden van de concurrentie.
Het programma richt zich op het begrijpen en communiceren van de toegevoegde waarde die het product of de dienst biedt aan klanten. Dit omvat aspecten zoals het genereren van meer inkomsten voor de klant, het verbeteren van operationele efficiëntie, het verhogen van de kwaliteit en productiviteit, het vergroten van de klanttevredenheid, enzovoort.
Door deel te nemen aan deze workshop zullen salesprofessionals meer inzicht krijgen in het verkopen van waarde en zullen ze concrete tools en tips ontvangen om deze benadering in de praktijk toe te passen. Dit stelt hen in staat om een duurzame positieve impact op de resultaten te creëren en zich te onderscheiden van de concurrentie door het leveren van een hogere waarde aan hun klanten.
- Module 1: Wat is een goede sales benadering?
Evaluatie van een sales conversatie
Wat betekent dit voor ons?
Hoe goed zijn wij? Zelf-evaluatie oefening - Module 2: Matching de koop-verkoop cyclus
Hoe kopen klanten? De verschillende koopmotieven
Hoe verloopt een beslissingsproces bij de klant? - Module 3: Het verkopen van de waarde van mijn bedrijf.
Definitie van de kwalitatieve en kwantitatieve waarde
De totale waarde-ervaring voor de klanten
Het kwantificeren van onze waarde voor de klant
Verkopen met toegevoegde waarde: intrinsieke, extrinsieke en strategische waarde - Module 4: Waarde gedreven Face-to-Face gesprekken.
Multi-level selling en waarde-verkoop: users, aankopers, consultants, strategische aankopers, C-level
High level sales meeting voorbereiden: Voorbereiding, agenda, productieve vragen, voordelen verkopen, objecties behandelen, afsluiten.
Hoe krijg je de klant hoger op de ‘aanvaardingsladder’?
Voorbereiding sales meeting - Module 5: Actie plan
Feedback, leerpunten en actieplan
Managementprofielen, eigenaars/ ondernemers. Iedereen die verder wil evolueren in sales skills en sales processen met een blijvende impact
Er is geen specifieke ervaring in de sales vereist en kunnen naast sales professionals ook gevolgd worden door deelnemers die onrechtstreeks met sales te maken hebben. (General Management, HR-afdeling, Finance afdeling, R&D, Marketing…).
Peter Tans - Managing Partner Valueselling BV
Hij heeft een uitgebreide carrière in verkoop, verkoopmanagement en algemeen management in de farma-, industrie- en bouwsector. Voor Valueselling heeft hij reeds aan verschillende internationale en lokale klantprojecten gewerkt en heeft hij diverse sales boeken geschreven (Let's boost your business, Het Grote Verkoopboek, de Valueselling Toolkit).