Verandering van het klantengedrag analyseren en hierop inspelen?
Door de uitleg van de verschillende fases van de Customer Journey Mapping gaan we het volledige proces van de klant verbeteren.
De noden en het gedrag van je klanten veranderen snel. Hierdoor wordt het moeilijker om te weten waar de klant zich nu precies in het traject bevindt en waar hij/zij naar op zoek is. Er zijn talloze touchpoints via meerdere toestellen en kanalen. Tijdens deze opleiding leer je hoe je elke klantinteractie persoonlijk en relevant maakt. "Hoe zet je jouw klanten centraal?"
Met customer journey mapping kan je de volledige Customer Journey in kaart brengen en visualiseren over meerdere kanalen heen. Op die manier kan je werken aan een verhoogde conversie, een relevante customer experience en een verhoogde klanttevredenheid.
• De veranderingen in klantgedrag
• Wat is customer journey mapping en waarom is het belangrijk?
• De verschillende fases van de customer journey
• Hoe start je met customer journey mapping (praktische oefening)?
- Segmenteer je klanten met de persona canvas
- Visualiseer de klantreis
- Zorg voor relevantie in elke fase
- Data, data, data
• Van concept naar realisatie: marketing automation
De opleiding is relevant voor iedereen in een marketing of sales omgeving die communiceert met prospecten en/of klanten. Een basiskennis van marketing technieken is aangeraden.
Marco Piombo, Founder & CEO van digitaal agentschap Dignify
Marco heeft een echte passie voor digitale marketing en marketing automation. Ondertussen adviseert hij al 9 jaar lang zowel B2B als B2C bedrijven bij het ontwerpen en implementeren van succesvolle en datagedreven marketing automation strategieën. Over de jaren heen hielp hij start-ups, KMO’s en internationale bedrijven zoals JBC, Samsung, Abbott Diabetes Care en Sunweb.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 3 uren
Thema: Innovatie
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskosten. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.