Skip to main content
Voka Opleiding

Verhoog de klanttevredenheid via Customer Journey Mapping

De klanten die je hebt, overal goed bedienen; het is een evidentie maar in de praktijk steeds moeilijker. De noden en het gedrag van je klanten veranderen immers snel. Bovendien is de klantreis vaak niet meer lineair. Hierdoor wordt het moeilijker om te weten waar de klant zich nu precies in het traject bevindt en waar hij/zij naar op zoek is. Er zijn talloze contactmomenten via meerdere toestellen en kanalen. Deze contactmomenten genereren een heleboel data waar je rekening mee moet houden.

Tijdens deze workshop leer je hoe je elke klantinteractie persoonlijk en relevant maakt, hoe je klanten centraal zet. Met customer journey mapping kan je de volledige klantreis in kaart brengen en visualiseren over meerdere kanalen heen. Op die manier kan je werken aan een verhoogde conversie, een relevante customer experience en een verhoogde klanttevredenheid. Je krijgt technieken aangereikt om met customer journey mapping te starten en je weet wat je moet doen om het te implementeren in jouw organisatie.

Programma

•    De veranderingen in klantgedrag
•    Wat is customer journey mapping en waarom is het belangrijk?
•    De verschillende fases van de customer journey
•    Hoe start je met customer journey mapping (praktische oefening)?

  • Segmenteer je klanten met de persona canvas 
  • Visualiseer de klantreis
  • Zorg voor relevantie in elke fase
  • Data, data, data

•    Van concept naar realisatie: marketing automation
 

Doelgroep

De opleiding is relevant voor iedereen in een marketing of sales omgeving die communiceert met prospecten en/of klanten. Een basiskennis van marketing technieken is aangeraden.

Docent

Marco Piombo, Founder & CEO van digitaal agentschap Dignify 

Marco heeft een echte passie voor digitale marketing en marketing automation. Ondertussen adviseert hij al 9 jaar lang zowel B2B als B2C bedrijven bij het ontwerpen en implementeren van succesvolle en datagedreven marketing automation strategieën. Over de jaren heen hielp hij start-ups, KMO’s en internationale bedrijven zoals JBC, Samsung, Abbott Diabetes Care en Sunweb. 
 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskosten. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   MensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Mathias Huybrechts

Adviseur innovatie & digitalisering

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 270,00 ex. BTW

Niet-leden:
€ 410,00 ex. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.