Hoe communiceer je over duurzaamheid op een oprechte, transparante en impactvolle manier? Naast het bouwen aan de communicatie van jouw duurzame visie, is het ook belangrijk om van storytelling naar storydoing te gaan.
In deze opleiding leer je je bedrijfsvisie gestructureerd omzetten naar een duurzaamheidsverhaal. De structuur geeft je een kader om passende communicatieacties op te zetten die de missie en visie en het verhaal rond duurzaamheid versterken en activeren. Zo laat je duurzaamheid in de breedste zin van het woord bijdragen aan de groei en het merkimago van jouw bedrijf.
Sessie 1: voormiddag
Het bouwen aan de communicatie van jouw duurzame visie
- Inspiratie aan de hand van cases
- Het belang van een transparante keten - samenwerking met gelijkgestemde partners (B2B en B2C)
- Methodiek: het bepalen van een communicatie framework rond jouw duurzame visie die aansluiten op jouw eigen bedrijfs(/merk)waarde
Sessie 2 namiddag
Van storytelling tot storydoing
- Activeren en verspreiden van jouw duurzame visie: Inspiratie aan de hand van cases
- Mapping relevante stakeholders
- Actieplan: koppelen aan acties, samenwerking en relevant netwerk
Marketing- en communicatieprofielen, zaakvoerders
Inzicht in de visie met betrekking tot duurzaamheid van jouw merk of bedrijf.
Katherina Kitsinis, Associate Partner bij MARNIX and ALLY
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 5 uren
Thema: Duurzaamheid
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.