Skip to main content

Growth hacking

Leads genereren met marketing experimenten, dat is het doel van growth hacking! We creëren een mindset en werkwijze waarbij er zo efficiënt en schaalbaar mogelijk groei wordt gerealiseerd via experimenten, technologie en gedragspsychologie! Kom er meer over te weten in deze workshop 

Growth hacking

Growth hacking is een proces om de meest effectieve manier te vinden om een bedrijf te laten groeien. Het gaat om het uitvoeren van snel op elkaar volgende experimenten met behulp van verschillende marketing kanalen. Je kunt growth hacking toepassen op twee gebieden: op de ontwikkeling van je product/ dienst of op de groei van je bereik en het verkeer naar je website.

Succesformule 

Een van de eerste succesverhalen van growth hacking is Airbnb. Zij vonden een loophole in het grote platform Craigslist en bouwden en ingenieus systeem waarbij de accommodaties die ze zelf op Airbnb uploaden, meteen ook verschenen op Craigslist. Zo profiteerden ze mee van hun enorme bereik en het resultaat was een enorme groei.

Deze growth hacking crash course geeft je een toolbox die je direct kan implementeren en gebruiken om leads te genereren.

Programma
  • Waarom is growth hacking belangrijk voor jouw bedrijf?
  • De mindset van een growth hacker
  • De 4 fundamenten van growth hacking
  • Groei meten met de Nord Star Metric 
  • Case study
  • 5 concrete tactieken die je onmiddellijk kan toepassen
  • Growth hacking canvas toegepast
Doelgroep
  • Bedrijven die willen groeien.
  • Marketing managers, digital marketeers, oprichters van startups die willen boosten.
  • Voorkennis van digitale marketing is een plus (search engine optimization, content marketing…)
Docent

Simons Meers (&KOO), digitaal strateeg bij &KOO. Bij &KOO leveren ze strategie, trends, traditionele en opkomende communicatie binnen de gepersonaliseerde teams om nieuwe benaderingen te creëren voor de complexe marketinguitdagingen van vandaag.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingen 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 255,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo