Maak je je zorgen over onbetaalde facturen? Begrijp je niet waarom klanten niet of laattijdig betalen? Daar kunnen nochtans verschillende redenen voor zijn: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn, …. Je moet op een praktijkgerichte manier aan de slag en je financiële doel verpakken in een commercieel kleedje. Zo zal de klant niet alleen betalen, maar ook klant willen blijven. Met vaak zelfs een omzetstijging tot gevolg.
In maar vier stappen naar een effectief debiteurenbeheer? Dat kan dankzij deze opleiding. Je ontdekt het belang van goed betaalgedrag en je leert omgaan met wanbetalers. Je ontdekt wat de redenen kunnen zijn waarom een klant zijn factuur negeert en hoe je correct maar klantvriendelijk reageert op al deze argumenten.
De inhoud van deze workshop:
- Inleiding
- Het belang van correct betaalgedrag.
- Preventieve acties
- Goede afspraken maken goede vrienden.
- Ken je klant (en prospect).
- Kwaliteit in denken en doen gedurende het hele ondernemingsproces.
- Curatieve acties
- Wat, wie, wanneer en hoe volg je niet-betalers op?
- Interne of externe acties?
- Finance of sales?
Iedereen die streeft naar een correct betaalgedrag van klanten.
Marleen Miechielsen, bestuurder MTC bv, expert in debiteurenbeheer met praktische en theoretische kennis. Auteur van diverse boeken rond debiteurenbeheer.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 3 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.