Skip to main content

Efficiënt samenwerken in een digitale werkplek

Vandaag zijn flexibele werkplekken en thuiswerk niet meer weg te denken. Maar het stelt ons ook vaak voor uitdagingen zoals bijvoorbeeld bestanden efficiënt delen met collega's. Laat je daarom stap voor stap klaarstomen om optimaal samen te werken in een digitale werkomgeving. 

Tijdens deze opleiding focussen we vooral op de interne samenwerking van collega’s via digitale kanalen. Om goede resultaten te behalen is het voor elke onderneming van belang om medewerkers te betrekken en te informeren. 

Werken in de Cloud en via Teams heeft heel wat voordelen, maar er zijn ook een aantal valkuilen. Wij nemen je mee in deze digitale transitie en stomen je in twee halve dagen klaar om de uitdaging aan te gaan. Met de combinatie van collectieve sessies en individuele begeleiding zorgen we dat iedereen mee is in het digitale verhaal.

Na deze opleiding: 

  • ben je in het bezit van digitale reflexen
  • heb je inzicht in efficiënt werken via MS Teams en Office 365.
  • kan je zelf tijd besparen 

Geen voorkennis vereist.

Programma

Digitaal samenwerken & succesfactoren 

•    Hoe evolueert het intern samenwerken en efficiënt communiceren anno 2020 – kader digitale werkplek 
•    Hoe omgaan met de impact van Corona
•    Overzicht meest relevante samenwerkingsapplicaties en hoe interageren deze met elkaar.
•    Toepassing op eigen omgeving: welke digitale applicaties worden reeds gebruikt? Welke zijn de grootste struikelblokken om deze efficiënt te gebruiken?
•    Overlopen van voornaamste succesfactoren om vlot digitaal samen te werken
•    Welke Office apps gebruik je in specifieke situaties?

Wat is de cloud en hoe kan ik hierin kennis delen? 

•    Evolutie van servers naar de cloud: evolutie van middelen om documenten op te slaan doorheen de tijd
•    Overzicht meest relevante cloudapplicaties en toepassing in het bedrijfs -en privéleven. Toepassing eigen praktijk: adhv. concrete voorbeelden aangeven welke applicatie best gebruikt kan worden in welke situatie.
•    Aanleren basisfunctionaliteiten om aan de slag te gaan in de cloud: delen van informatie en digitale inhoud; mobiele toegang tot documenten; samenwerken in de cloud; veilig werken in de cloud.
•    Op welke wijze kan je binnen Office 365 documenten optimaal delen om samen te werken? Optimaal gebruik van Onedrive.

Hoe kan ik online bestanden delen? 

•  Op welke wijze kan je binnen Office 365 documenten optimaal delen om samen te werken? Optimaal gebruik van Outlook en het optimaal samenwerken.
•  Op welke wijze kan je digitaal optimaal notities maken met Onenote en op welke wijze kan je deze notities delen en gebruiken in je dagdagelijks werken.

Hoe kan ik efficiënt online communiceren via de juiste tools? 

•    Kader communiceren in de digitale werkplek vs. fysieke communicatie: evolutie van middelen om te communiceren doorheen de tijd
•    Overzicht meest relevante digitale communicatieapplicaties en toepassing in het bedrijfsleven
•    Aanleren basisfunctionaliteiten om aan de slag te gaan in Microsoft Teams: alle content, contacten op 1 plaats; toegang tot de cloud; personalisatie van werkomgeving; communicatie met externen
•    Meegeven van duidelijke richtlijnen en stappenplannen om de verschillende tools binnen Microsoft Teams zich eigen te maken
•    Op welke wijze kan je binnen Office 365 communiceren via MS Teams?

Doelgroep
  • Zaakvoerders boven de leeftijd van 50 jaar die in digitale transitie gaan
  • Werknemers en KMO-medewerkers boven de leeftijd van 50 jaar die volledig mee willen draaien het nieuwe telewerk-landschap
  • Verder laat deze opleiding werknemers toe voor wie de digitale transitie nieuw is
Docent

Joachim Gregoor richtte in 2009 Prezibelle op. Hij is aangewezen als officieel Moovly trainer en heeft reeds vele jaren ervaring als Prezi en Canva trainer in Vlaanderen. Sinds enkele jaren geeft hij ook trainingen rond Microsoft 365 programma’s zoals Onenote, Teams, Automation, Outlook, Powerpoint,…

Prezibelle voorziet dan ook trainingen op verschillende niveaus van zowel Microsoft , Canva, Prezi als Moovly. 
Tevens is Joachim E-Learning Developer/Researcher aan de Hogeschool PXL.

 Aantal opleidingsuren: 6 uren

Proximus

syntra

Mensura

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-Limburg

Contactpersoon

Hannah Baveco

Coördinator KamerAcademie

Adres

Voka - KvK Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. btw

Niet-leden:
€450,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 7 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo